Obiceiuri proaste care te pot transforma în cel mai detestat coleg de serviciu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locul de muncă devine o a doua casă pentru tot mai multe persoane în ziua de azi, însă în ciuda orelor nesfârşite petrecute alături de şefi şi de colegi este bine să reţinem că felul în care ne comportăm, deşi adesea nu realizăm, ne poate transforma în colegul de care toată lumea se fereşte. Iată care sunt greşelile de comportament indezirabile la serviciu, în opinia unui expert în etichetă.

Probabil că atunci când ne aflăm în compania unor persoane apropiate nu ne mai controlăm atât de atent comportamentul, însă abateri care ne-ar fi trecute mai uşor cu vederea în familie, la locul de muncă riscă să ne contureze imaginea deloc dorită a colegului nesuferit, cu care nimeni nu vrea să aibă de-a face, a explicat  expertul american în etichetă Rosalinda Oropeza Randall, pentru Business Insider.

Iată câteva dintre cele mai grave greşeli de comportament pe care nu este indicat să le facem la locul de muncă:

Înjuri în gura mare

Nu numai că folosirea unui limbaj ofensator la locul de muncă denotă o carenţă de educaţie, dar înjuratul în gura mare nu face decât să le dea de înţeles şefilor, subalternilor şi colegilor că nu sunteţi capabil să rezolvaţi o problemă cu calm şi că vă piedeţi răbadarea foarte repede. Mai mult, colegii vor începe să vă ocolească atunci când vor avea o situaţie de rezolvat, iar pentru şefi nu va fi cu siguranţă un semnal bun.

image

FOTO Arhiva 

Dai toată ziua telefoane în interes personal

În multe companii este chiar nerecomandat ca anagajaţii să-şi petreacă timpul vorbind cu membrii familiei şi cu prietenii, dacă nu sunt în pauza de masă. Este cu atât mai neplăcut atunci când superiorii ajung să vadă mult prea des un angajat care îşi petrece astfel timpul, în loc să se ocupe la fel de interesat de rezolvarea problemelor companiei.

Eşti prea gălăgios

Fie că vorbim mult prea tare în birou, fie că ascultăm muzică fără căşti, ambele variante reprezintă o lipsă de respect faţă de restul colegilor care încearcă să lucreze. Acest tip de comportament este cu atât mai deranjant într-un birou de tip open space, care este oricum un spaţiu destul de „poluat” din punct de vedere fonic.

Vinzi diverse bunuri

Dacă meseria ta nu este de agent de vânzări, atunci este recomandat să nu te transformi într-unul ocazional, la locul de muncă, explică expertul în etichetă. ”În ziua de azi, parcă la fiecare loc de muncă există unul sau doi colegi care încearcă să-ţi vândă câte ceva. Să-ţi bombardezi colegii cu tot felul de produse pe care încerci să le valorifici, fie şi în scopuri caritabile, este lipsit de profesionalism, destul de ciudat pentru ceilalţi şi mulţi colegi percep acest lucru ca pe o obligaţie”, atrage atenţia Rosalinda Oropeza Randall. 

Te ocupi cu altceva în sedinţe

„Nu degeaba este interzis să trimiţi mesaje în timp ce şofezi. Îţi este greu să te concentrezi la ceea ce ai de făcut. Acesta este cazul şi cu şedinţele în timpul cărora se găseşte cineva care să scrie mesaje, să răspundă la e-mailuri sau să navigeze plictisit pe internet”, subliniază expertul în etichetă. Este unul dintre cele mai deranjante obiceiuri mai ales pentru şefii care înţeleg că anagajatul nu dă doi bani pe ceea ce spune sau că nu este interesat de rezolvarea problemelor despre care se discută.  

Ticuri nervoase

Să mişti din picior fără să realizezi că zdruncini biroul colegului, să baţi din picior sau să închizi şi să deschizi pixul, ori să-ţi verifici non stop telefonul mobil în timp ce discuţi cu un coleg, ba chiar şi să-ţi rozi unghiile în prezenţa altora se numără printre cele mai enervante obiceiuri semnalate într-un sondaj realizat în rândul angajaţilor.

image

Te vaiţi fără oprire

Cu toate că orice angajat simte nevoia uneori să se plângă din cauza şefilor, ritmului draconic de muncă, de anumiţi colegi, afişarea constantă a unui astfel de comportament nu va face decât să-i îndepărteze pe cei din jur. Nimeni nu vrea să fie împovărat, zi de zi, cu probleme reale sau inexistente ale altora.

Curăţenia la locul de muncă

Un birou dezordonat, pachete cu mâncare uitate prin dulapuri sau lăsate în frigider până se strică, iată tot atâtea lucruri care indică nu numai lipsă de educaţie, ci şi imaturitate, o dovadă de neglijenţă şi lipsă de reaspect faţă de colegi.

Mereu aflat în întârziere

Atunci când avem program fix de lucru este indicat să fim punctuali sau, cel puţin, să anunţăm atunci când întârziem. Pentru un superior este lipsă de respect mai ales să întârziem frecvent la şedinţe, în condiţiile în care restul colegilor reuşesc cumva să fie prezenţi.

Lauda de sine…

Este firesc să ne mândrim cu realizările noastre şi să ne dorim să împărtăşim astfel de veşti celorlaţi, dar această situaţie poate fi percepută ca lăudăroşenie atunci când nu ratăm nicio ocazie să le spunem tuturor cât de buni suntem sau cât de bine ne-am descurcat, mai ales dacă folosim şi un ton care denotă superioritate.

Igiena precară

Angajaţii certaţi cu igiena personală sau care nu fac niciun efort pentru a fi prezentabili la locul de muncă vor ajunge, inevitabil, să fie ocoliţi de colegi. Adesea, şefii se gândesc dacă astfel de probleme nu reflectă şi o neglijenţă a stilului de lucru şi chiar evită să promoveze astfel de angajaţi, precizează expertul în etichetă.

Bârfa şi atitudinea ostilă

Nu este necesar să explicăm de ce nu este indicat să bârfim la locul de muncă, mai ales că acest obicei se poate întoarce împotriva noastră. La fel de important este să avem o atitudine prietenoasă faţă de toată lumea şi să încercăm întotdeauna să dezamorsăm un conflict, în loc să punem paie pe foc.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite