Munca la birou ucide productivitatea: opţiunile care stimulează creativitatea

Munca la birou ucide productivitatea: opţiunile care stimulează creativitatea

Munca la birou ucide productivitatea. Foto boursier.com

Majoritatea angajaţilor sunt mai productivi atunci când nu lucrează la birou. Conform unui nou sandaj, lipsa de atenţie, gălăgia şi întreruperile colegilor au efecte profund negative asupra productivitatăţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conform unor noi cercetări, birourile în spaţiu deschis au devenit pentru angajaţi adevărate jungle, unde le este distrasă atenţia, fiindu-le foarte greu să devină productivi .

Un nou sondaj realizat pe 2.600 de persoane a constatat că 76% dintre angajaţi pot lucra mai bine în afara biroului. Cei mai mulţi dintre intervievaţi au povestit că la birou le este distrasă atenţi, iar întreruperile colegilor ucid productivitatea, scrie lifehack.org.

Munca la domiciliu, în cafenele sau biblioteci

Distragerea atenţiei şi întreruperile dese nu sunt singurele motive pentru care angajatii preferă să lucreze la domiciliu, în cafenele sau biblioteci. De asemenea, aceştia au povestit că pierderea timpului, nervii din trafic şi oboseala duc la lipsa productivităţii. 

Se pare că drumul spre serviciu determină creşterea tensiunii arteriale, anxietate şi stres. Mulţi angajaţi sunt deja obosiţi psihic atunci când ajung la locul de muncă. În plus, cele mai multe persoane cred că regulile de la birou sunt un alt duşman al productivităţii, acestea pronocând stres şi anxietate. 

Conform cercetătorilor, sondajul ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru manageri cu privire la mediul de lucru din birourile cu mulţi angajaţi, care este considerat depăşit.

30% din respondenţi au declarat că ar fi dispuşi să renunţe la 10 – 20% din salariu dacă ar fi lăsaţi să lucreze de acasă. Acest mod de lucru a fost deja testat în afară, mangerii păstrând în companii câţiva angajaţi care să se ocupe de coordonare, iar ceilaţi au beneficiat de libertatea alegerii mediului de lucru, decizie care a crescut productivitatea.

 Mulţi dintre managerii din afară au adus idei inovative pentru a creşte productivitatea angajaţilor.

Camera în care nu se vorbeşte

Această idee aminteşte de bibliotecile şcolare în care nu se vorbeşte, doar se lucrează. Acest gen de interdicţie reprezintă o opţiune bună pentru companiile care nu sunt gata să ofere posibilitatea lucrului de acasă, dar văd modul în care sunt afectaţi angajaţii de aglomeraţie şi prea mult zgomot.

Alimentaţia sănătoasă la birou

Sănătatea este o preocupare tot mai mare a angajaţilor care prestează muncă de birou. Lipsa de flexibilitate înseamnă un stil alimentar neechilibrat, iar 80% dintre respondenţi cred că ar fi mai sănătoşi dacă nu ar lucra într-un birou, asta în condiţiile în care consumul de alimente sănătoase creşte puterea creierului şi productivitatea. Mulţi manageri au înţeles deja acest lucru, alocând fonduri pentru micile gustări ale angajaţilor, cărora li se oferă fructe şi alune.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările