Motive esenţiale pentru a nu exclude complet carbohidraţii din alimentaţie

Motive esenţiale pentru a nu exclude complet carbohidraţii din alimentaţie

Carbohidraţii sunt cel mai bun furnizor de energie

Excluşi în cazul celor mai multe diete, carbohidraţii sunt în realitate macronutrienţi necesari organismului, responsabili de alimentarea întregului corp cu energie. Nutriţioniştii susţin că eliminarea carbohidraţilor din dietă este o alegere total greşită.

Ştiri pe aceeaşi temă

Carbohidraţii fac parte din categoria celor trei macronutrienţi esenţiali pentru organism, împreună cu proteinele şi grăsimile. Îmbunătăţesc sistemul imunitar, sunt sursă de energie primară, ajută la coagularea sângelui. Denumirea de carbohidraţi provine de la elementele chimice care îi compun, şi anume: carbon, hidrogen şi oxigen. Esenţiali pentru organism, aceştia sunt eliminaţi de multe persoane care îşi doresc să piardă în greutate, scrie harpersbazaar.com.

Motive esenţiale pentru a NU exclude carbohidraţii din alimentaţie:

Contribuie la păstrarea sănătăţii mintale
Cercetările au constatat importanţa carbohidraţilor în stimularea producţiei de serotonină. Într-un studiu efectuat în Marea Britanie s-a constatat că oamenii cu o dietă ce includea carbohidraţi au înregistrat mai puţine episoade de furie, depresie şi anxietate decât cei care aveau o dietă săracă în carbohidraţi.

Te pot ajuta să scazi în greutate

Consumul de carbohidrati cu eliberare lentă cu trei ore înainte de un antrenament poate duce la arderea grăsimilor, potrivit unui studiu al revistei Nutrition. Acest tip de carbohidraţi menţine constant nivelul de zahăr din sânge, încetinind depunerea grăsimilor.

Sunt cel mai bun furnizor de energie

Carbohidraţii oferă organismului o formă mai uşoară de combustibil decât proteinele sau grăsimile. Sunt o sursă rapidă de energie, recomandată înainte de un antrenament intens. Mai multe campanii desfăşurate de-a lungul anilor au pus îmbunătăţirea performanţelor atletice pe seama consumului de carbohidraţi, în timp ce dietele cu un conţinut scăzut de carbohidraţi duc la oboseală în timpul antrenamentelor.

Susţin memoria

Un studiu în care au fost făcute teste de memorie unor femei supraponderale care urmau diete cu un conţinut scăzut de carbohidraţi a constatat că excluderea carbohidraţilor poate duce la probleme de memorie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: