Modalităţi simple prin care putem încetini îmbătrânirea, dezvăluite de câştigătoarea unui Nobel

Modalităţi simple prin care putem încetini îmbătrânirea, dezvăluite de câştigătoarea unui Nobel

Există, conform specialiştilor, cinci modalităâi prin care putem încetini procesul de îmbătrânire FOTO Shutterstock

Îmbătrânirea este cauzată în mare parte de proprii cromozomi. Descoperirea a fost făcută de biologul Elizabeth Blackburn, câştigătoare a premiului Nobel, când a început să exploreze lumea fasciculelor celulare invizibile, care conţin codul nostru genetic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, specialista a descoperit că procesul de îmbătrânire este cauzat de telomerii cromozomilor, care reprezintă o regiune de ADN repetitiv situat la capătul fiecărui cromozom liniar a majorităţii organismelor eucariote şi a unor procariote, potrivit Business Insider. 
 
Telomerii se scurtează odată cu trecerea anilor şi din cauza unor maladii. Mai mult, biologul leagă micşorarea lungimii telomerilor de procesul îmbătrânirii şi de apariţia unor boli specifice bătrâneţii. 
 
„Scurtarea telomerilor ne fac să simţim şi să vedem semne de îmbătrânire. Ea trimite un semnal. E timpul să mori“, a spus Blackburn într-un discurs TED din aprilie 2017. 

Rolul principal al telomerilor (reprezentaţi în imagine prin puctele albe de la capetele cromozomilor cu albastru) este de a împiedica unirea a doi cromozomi prin unirea neomoloagă a capetelor FOTO NIH
 
Există, însă, şi câteva lucruri pe care specialista sugerează că le poate face oricine pentru a-şi păstra lungimea telomerilor şi, implicit, pentru a-şi prelungi viaţa şi a încetini procesul de îmbătrânire.
 

Monitorizarea nivelului de stres

Cu cât suntem mai stresaţi, cu atât telomerii noştri devin mai scurţi. Blackburn a efectuat cercetări axate pe mamele care au grijă de copiii cu autism şi alte afecţiuni cronice şi au descoperit că acestea sunt mai rezistente la stres - percepând situaţia lor ca pe o provocare mai degrabă decât ca pe o situaţie fără speranţă sau copleşitoare. 
 
„Atitudinea contează. Dacă percepem de obicei ceva stresant ca pe o provocare care trebuie abordată, atunci, în loc de stres vom simţi adrenalina dată de cortizol“.
 

Meditaţia

În cazul în care nu sunteţi la curent cu faptul că meditaţia poate fi extrem de benefică pentru organism, iată un alt beneficiu descoperit de experţi: Membrii familiei care meditează timp de două luni, cel puţin 12 minute pe zi, în timp ce au în grijă o rudă cu probleme de sănătate (ceea ce reprezintă o reală sursă de stres) îşi păstrează lungimea telomerilor pentru mai mult timp. 
 

Investiţia în comunitate

„Neglijarea emoţională, expunerea la violenţă, agresiunea şi rasismul afectează telomerii dumneavoastră, iar efectele sunt pe termen lung“, susţine Blackburn. Aşadar, e de preferat să locuiţi şi să vă implicaţi în viaţa de comunitate pentru a putea trăi într-un mediu favorabil, sănătos, care să nu reprezinte o altă sursă de stres, ceea ce poate avea efecte pozitive asupra lungimii telomerilor.
 

Căsătoria şi relaţii de prietenie pe termen lung

În cadrul unui studiu efectuat în 2013 pe 298 de adulţi cu vârste cuprinse între 65 şi 74 de ani, participanţii căsătoriţi s-au dovedit a avea telomeri mai lungi. Prieteniile pe termen lung pot ajuta, de asemenea, la sănătatea telomerilor, potrivit afirmaţiilor biologului.
 

Câştigă bani

Banii nu pot cumpăra dragostea, dar pot ameliora, aparent, nivelul de stres. Acelaşi studiu care a evidenţiat beneficiile căsătoriei a raportat, de asemenea, că „veniturile mari sunt asociate cu telomeri mai lungi“. Acest lucru se datorează faptului că lipsa grijilor financiare ameliorează nivelul de stres. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările