Mobilierul „învechit“, apreciat în Franţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii de mobilier români prezenţi la târgul de la Paris, desfăşurat între 9 şi 13 septembrie, au atras vizitatorii cu piesele tapiţate, dar şi cu cele din lemn masiv. La mijlocul acestei luni, România a participat la Maison&Objet, ediţia toamnei, unde a fost apreciată atât de către  producătorii de mobilier, cât şi de către public.

La mai bine de o săptămână distanţă de la închiderea târgului parizian Maison&Objet 2011, ediţia de toamnă şi ultima din acest an, arhitecta Irina Neacşu, cea care a realizat proiectul pentru standul României la acest eveniment, vorbeşte despre participarea noastră la una dintre cele mai importante manifestări ale industriei.

Chiar dacă, ţin să precizeze cei din branşă, rezultatele participării la Maison&Objet se vor putea contoriza în următoarele două luni, e bine de precizat că producătorii români de mobilier şi decoraţiuni nu au dus lipsă de vizitatori. Sute de persoane au bifat, la târgul din Franţa, şi standul României, care a avut o suprafaţă de 400 de metri pătraţi şi a fost creat de Irina Neacşu şi designerii Elena Constantin şi Ioana Ignat, sub brandul „thecraftLAB".

Amis Impex, Art Glass, Caval, Country Elements, Quadra Invest, Rus Savitar şi Transilvania Production sunt câteva dintre cele 15 companii pe care ţara noastră le-a reunit, în premieră, în acelaşi stand, sub emblema „Style, comfort, durability, Romanian furniture" (Stil, confort, durabilitate, mobilă românească). 

„Deşi în stiluri diverse, expozanţii români s-au integrat perfect în tendinţele contemporane de mobilier din lemn masiv, promovând finisaje «învechite», lemn reciclat, linii de design country-style şi o fuziune foarte actuală lemn-metal", arată Irina Neacşu.

„În ceea ce priveşte mobilierul tapiţat, ne-am aliniat curentului la modă, prin tapiţerii de catifea şi, la polul opus, din texturi de in", adaugă arhitecta. Potrivit acesteia, interesul pentru piesele româneşti, mobilier tapiţat sau din lemn masiv, a venit din toate colţurile lumii, şi din Japonia şi Rusia, dar şi din Olanda, Franţa sau Scandinavia. Şi, spune Irina Neacşu, cum expozanţii noştri şi-au prezentat la Paris colecţii de mobilier din lemn de răşinoase în finisaje cu aspect de vechi, adică fix ce impune trendul actual, acestea au fost de mare succes.

Accent pe detalii jucăuşe

Per ansamblu, cum bine puncta şi presa franceză, spre deosebire de ediţia trecută, când la Maison&Objet a existat o gamă mare de finisaje, acum s-a sesizat o tendinţă unitară. „Stofele de lână şi imprimeurile etno au eliminat motivele florale, iar ţesăturile vechi, broderiile manuale şi obiectele vechi sunt, în noile direcţii, scoase din context şi readuse la viaţă în colecţii de serie mică", povesteşte arhitecta.

„De la Paris au lipsit aproape cu desăvârşire luciul, opulenţa şi grandoarea, tipic italiene, care au marcat piaţa de profil în ultimii ani. S-a preferat în schimb o reîntoarcere la culorile desaturate, pale, fără pigmenţi puternici, la lemnul reciclat sau cu aspect brut, în nuanţe de alb, gri, crem şi maro stins, şi s-a pus accentul pe decorare, pe detalii simpatice, ludice", conchide Irina Neacşu.

Participanţi

Brandurile care au reprezentat România la Paris, între 9 şi 13 septembrie, sunt: Alro Int'l, Amis Impex, Art Glass, Bast, Casa Resu, Caval, Country Elements, Duriuex Int'l, Euro Design, Fast, Fero Select, Quadra Invest, Rus Savitar, Savini Due, Transilvania Production.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite