Mituri demontate de ştiinţă: de ce nu este recomandat să te speli pe dinţi imediat după masă

Mituri demontate de ştiinţă: de ce nu este recomandat să te speli pe dinţi imediat după masă

De ce nu este recomandat să te speli pe dinţi imdiat după masă

Oamenii de ştiinţă demontează mitul conform căruia este recomandat spălatul pe dinţi imediat după masă. În plus, aceştia suţin trezitul fără ajutorul ceasului deşteptător sau exersarea scrisului de mână pentru îmbunătăţirea abilităţilor cognitive.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ştiinţa oferă tot mai multe metode noi pentru susţinerea unei stări optime de sănătate. Deşi de multe ori ieşite din comun sau considerate mituri, multe dintre acestea şi-au dovedit eficienţa. Bright Side.me a realizat lista celor mai bizare metode de întreţinere a sănătăţii recomandate de oamenii de ştiinţă.

Nu vă periaţi dinţii în decurs de o oră după masă

Mulţi stomatologi sunt convinşi că periajul dinţilor după fiecare masă duce la evitarea depunerii cariilor şi tartrului. Totuşi, orice mâncare (în special citricele, fructele care conţin acizi, roşiile şi sucurile) sensibilizează smalţul dinţilor. Dacă periem dinţii imediat după masă, atunci riscăm să le afectăm duritatea. Recomandat este să clătiţi gura cu apă curată.

Un pui de somn după o ceaşcă de cafea creează miracole

Oamenii de ştiinţă au descoperit că un pui de somn după o ceaşcă de cafea influenţează organismul în mod benefic. Participanţii la experiment au consumat o ceaşcă de cafea, apoi au fost supuşi unui test într-un simulator de maşini. Ca rezultat, cei care au dormit 15 minute după ce au băut cafea, au înregistrat mai puţine greşeli decât ceilalţi.

O dietă cu un conţinut scăzut de calorii creşte pofta de mâncare

O concentrare accentuată asupra numărului de calorii consumate duce la un rezultat negativ în pierderea şi menţinerea unei greutăţi optime. Atunci când alegem o gustare cu conţinut foarte scăzut de calorii, aceasta va menţine senzaţia de saţietate pentru o perioadă scăzută.

Statul prea mult pe scaun

Cercetările oamenilor de ştiinţă britanici arată că petrecerea întregii zile pe scaun are un efect negativ asupra sistemului cardiovascular. Atunci când corpul nu se mişcă, sângele transportă substanţe nutritive şi oxigen la jumătate din viteza normală. Specialiştii recomandă să folosiţi orice ocazie pentru a vă întinde muşchii.

Consumaţi coji de mere

Cu toţi ştim cât de benefic este consumul de fructe şi legume, dar probabil nimeni nu şi-a îndreptat atenţia asupra cojilor de mere. Acestea conţin quercetină, o substanţă care are proprietăţi antispastice şi antiinflamatorii. Mai mult, ele protejează celulele creierului, împiedicând apariţia problemelor de memorie.

Scrisul de mână îmbunătăţeşte abilităţile mentale

Rezultatele cercetărilor realizate la Universitatea de Stat din Indiana scot la iveală faptul că scrisul de mână îmbunătăţeşte abilităţile mentaele pe termen lung, cum ar fi coordonarea psihomotorie, atenţia, memoria şi aşa mai departe.

Încercaţi să vă treziţi singuri, fără a pune ceasul să sune  

Din cele 5 etape de somn, cea mai potrivită pentru a vă trezi este prima, a doua şi a cincea. Orice zgomot deranjant care va tulbura somnul va produce stres corpului, lucru care va duce la iritabilitate,tulburări neurologice şi declinul intelectual. Pentru a vă putea trezi fără ceas deşteptător, este necesar să vă obişnuiţi cu un anumit program.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările