Metodele NASA care îi ajută pe astronauţi să adoarmă rapid şi să aibă un somn mai bun

Metodele NASA care îi ajută pe astronauţi să adoarmă
rapid şi să aibă un somn mai bun

Metoda NASA care îi ajută pe astronauţi să adoarmă rapid

Pregătirea pentru somn poate fi o adevărată provocare pentru astronauţi, în condiţii de gravitaţie zero. Pentru a le uşura sarcina, specialiştii NASA au realizat o listă de recomandări, care pot fi însă urmate şi de noi, pământenii, dacă ne dorim un somn mai bun şi mai odihnitor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Metodele recomandate de NASA astronauţilor pentru un a adormi rapid şi pentru a avea un somn mai bun, potrivit BrightSide.me. Nu vă sfiiţi să le aplicaţi. 

Respectarea aceloraşi ore de somn

Astronauţii suferă în mod constant de tulburări de somn. Cercetătorii NASA consideră că cea mai eficientă modalitate de a face faţă acestei probleme este respectarea aceloraşi ore de somn. În plus, dacă înainte de a vă culca, staţi pe spate cu picioarele întinse pe perete timp de 10 minute, vă veţi îmbunătăţi fluxul sanguin şi vă veţi simţi relaxat şi calm.

Renunţaţi la obiceiurile proaste care vă afectează somnul

Un somn liniştit depinde în mare măsură de lucrurile pe care le facem înainte de culcare. Exerciţiile la sală activează toate procesele din organismul nostru şi măresc temperatura corpului, astfel încât somnul vine greu. De aceea, astronauţii reduc activităţile fizice cu câteva ore înainte de a merge la culcare şi niciodată nu consumă alimente grele.

Limitaţi utilizarea dispozitivelor electronice

Lumina albastră pe care computerele şi smartphone-urile noastre o emit afectează somnul, întrucât reduce producţia de melatonină, hormonul somnului.

Alegeţi lumina corectă

Încercaţi să evitaţi utilizarea iluminării fluorescente. Folosiţi lămpi care emit lumină galbenă, pentru că aceasta nu are aproape nicio influenţă asupra sintezei melatoninei.

Creaţi un mediu confortabil pentru dormit

Toţi membrii echipajului spaţial au cabine separate fără lumină, astfel încât astronauţii să nu se trezească din cauza colegilor. Dacă spaţiul în care dormiţi nu este suficient de liniştit şi întunecat, utilizaţi dopuri de urechi şi o mască de somn. De asemenea, încercaţi să aerisiţi camera în mod regulat.

Învăţaţi tehnici de relaxare

Unii oameni suferă de tulburări de somn din cauza stresului şi a anxietăţii. În aceste cazuri, astronauţii NASA folosesc o terapie comportamentală cognitivă care îi ajută să se liniştească. Programul identifică obiceiurile noastre care provoacă probleme de somn şi le înlocuieşte cu altele care contribuie la un somn bun. Una dintre tehnicile cele mai eficiente pentru ameliorarea stresului este respiraţia profundă.

citeste totul despre: