Mai aproape de o nouă Terra: o exoplanetă ar putea semăna cu Pământul

Astronomii au reușit să identifice o nouă planetă din afara Sistemului nostru Solar care ar putea fi locuibilă în viitor, dacă vom descoperi metode de a ajunge în timp util până la ea. Planeta este la „doar" 42 de ani lumină distanță de Terra.

Oamenii de știință știau de ceva vreme că în jurul stelei HD 40307 erau trei planete, dar fiind prea aproape de aceasta, nu aveau apă lichidă. Dar inevitabilul s-a produs, iar până la urmă, aceștia au mai descoperit alte trei.

Printre acestea există și o planetă de șapte ori mai grea decât Pământul, dar pe care ar putea există apă în formă lichidă. Cu toate acestea, nu trebuie să ne alarmăm sau să ne entuziasmăm. Cercetătorii vor trebui să mai studieze câteva similitudini până la a ajunge la concluzia că avem o planetă geamănă la 42 de ani-lumină.

Planeta descoperită nu este prima în lista celor din afara Sistemului Solar. Catalogul acestora cuprinde 800 de planete și se pare că nu mai trebuie să treacă foarte multă vreme până când vom descoperi un Pământ 2.0, după cum scrie și BBC.

Descoperirea a venit din Chile

Echipa care a descoperit planeta a folosit un observator astronomic din Chile. Instrumentul Harps folosit nu detectează automat planetele, ci observă micile schimbări ale culorii stelei în jurul căreia gravitează acestea, cauzate de forțele gravitaționale.

Cu ajutorul noii tehnici, cercetătorii care se folosesc de observatorul din Chile au descoperit trei noi superplanete, care se asemănă într-un fel sau altul cu Pământul. Timpul în care planeta cea mai asemănătoare de Terra orbitează în jurul stelei este de 200 de zile.

Dacă vreți noi detalii despre un nou Pământ va trebui să așteptați până când cercetătorii vor folosi telescoape spațiale pe care le vor orienta către sistemul solar al exoplanetelor și vor obține o imagine mai detaliată asupra condițiilor din această zonă a spațiului.

Până la noi detalii despre o posibilă „colonie“ la 42 de ani-lumină, urmăriți un video realizat de un utilizator al site-ului YouTube cu cele mai interesante 10 exoplanete