Lancôme sau luxul la flacon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 În mai puţin de o sută de ani a devenit, dintr-o casă franceză de parfumuri cu o clientelă redusă şi exclusivistă, una dintre cele mai mari companii producătoare de cosmetice de lux .

Casa Lancôme a fost fondată în 1935, când Armand Petitjean, un importator în vârstă de 50 de ani, şi-a propus să dea naştere unui imperiu.  Prieten cu François Coty, părintele parfumului modern, Petitjean l-a acuzat pe acesta că în goana după câştig a comis cea mai mare crimă: în căutarea volumului, a neglijat calitatea.

„Totul sau nimic" a fost mottoul francezului. Ţelul lui a fost simplu: să dea naştere unui brand de frumuseţe care să transmită eleganţa tipic franţuzească în toată lumea. Numele casei a fost inspirat de ruinele unui castel din Franţa, Le Château de Lancosme, în timp ce trandafirii care dădeau viaţă grădinilor din jurul clădirii au inspirat sigla brandului. Siglă recunoscută astăzi pretutindeni, devenind ambasadorul principal al produselor cosmetice.

Cinci parfumuri de succes

Petitjean a început cu cinci parfumuri - Tropiques, Conquete, Kypre, Tendres Nuits şi Bocages - care au adus recunoaşterea internaţională a casei din primele luni. Un an mai târziu, a fost lansat primul produs pentru îngrijirea pielii, crema de noapte Nutrix, existentă şi astăzi în gama Lancôme. În anii '50, Ministrul Apărării din Anglia a recomandat-o militarilor în cazul arsurilor. În 1938, Petitjean a lărgit gama de cosmetice cu un ruj cu aromă de trandafiri, care a rămas bestseller timp de 30 de ani. 

Daria Werbowy



La începutul anilor '60, casa Lancôme trimitea produse în 98 de ţări, dar situaţia financiară după sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial nu a mai putut fi redresată. În 1964, L'Oréal a cumpărat brandul, devenind astăzi una dintre cele mai mari companii producătoare de cosmetice de lux. Emblematice pentru casă rămân parfumurile, chiar şi dacă gama de produse de înfrumuseţare este largă şi se numără printre cel mai bine vândute din lume, în ciuda preţurilor uşor piperate.

Reclame celebre

Cine n-a avut un produs Lancôme niciodată, cu siguranţă a văzut măcar o dată una dintre reclamele brandului. Deşi Armand Petitjean a declarat în repetate rânduri că brandul nu-şi va face niciodată publicitate - în ritmul în care a crescut reputaţia casei de parfumuri în anii '30, este de înţeles - compania a devenit, odată preluată, un trendsetter în ceea ce priveşte publicitatea.

Daria Werbowy

Astăzi este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa de lux a frumuseţii, reclamele brandului fiind prezente în majoritatea publicaţiilor din toată lumea. De asemenea, pictorialele au fost realizate de fotografi celebri precum Peter Lindbergh, Mario Testino, Mario Sorrenti, Nick Knight, Steven Meisel, Brigitte Lacombe, Patrick Demarchelier şi Dusan Reljin. Lancôme s-a situat încă de la bun început pe piaţa cosmeticelor de lux, iar publicitatea reprezintă direcţia hotărâtă de fondatorii casei.

Kate Winslet



În campaniile publicitare ale casei au apărut actriţe precum Isabella Rossellini, Kate Winslet, Penélope Cruz şi Emma Watson. De altfel, Rossellini a fost imaginea brandului timp de 14 ani, începând cu 1982, fiind unul dintre cele mai lungi parteneriate din industrie, iar în 2009 fiica acesteia, Elettra Rossellini Wiedemann, a continuat tradiţia preluând tronul până la venirea Emmei Watson. 

Actriţa din filmele „Harry Potter" este imaginea rujurilor Rouge in Love, o colecţie de 24 de nuanţe împărţite în trei categorii, în funcţie de momentul zilei. Culorile nude intră în categoria Jolis Matins, urmate de nuanţe ceva mai îndrăzneţe cu mai multă sclipire, Boudoir Time, iar roşurile intense şi închise fac parte din categoria Tonight is My Night.

Primul gloss în tub

Lancôme a colaborat, de-a lungul timpului, cu mai mulţi make-up artişti. Fred Farrugia, spre exemplu, a creat 13 colecţii de culori cât timp a fost directorul artistic de make-up, între 1997 şi 2004. Colecţia „Pollen", lansată în 2000, a introdus pe piaţă primul gloss într-un tub: Juicy Tubes, unul dintre cele mai de succes produse ale brandului.

În 2009, casa Lan­côme a dovedit încă o dată că-şi merită statutul de trendsetter pe deplin, angajându-l pe Michelle Phan, senzaţia de pe Youtube, transformându-l în primul make-up artist virtual al industriei.

14 ani a fost Isabella Rossellini ambasadoarea brandului Lancôme.

Cum a înflorit trandafirul Lancôme

În 1964, un trandafir stilizat, cu tulpină lungă şi frunze mici, este transformat în simbolul brandului Lancôme. Din acel moment, apare pe toate produsele şi micile reclame. În 1974, frunzele dispar şi trandafirul devine mai rafinat. În 1996, trandafirul ia viaţă în videoclipurile de promovare ale brandului, înflorind în diverse culori, în funcţie de tipul produsului: alb pentru îngrijirea pielii, roşu pentru machiaj şi galben la produse pentru soare. În 2000, însă, totul se schimbă. Trandafirul devine parte din comunicarea Lancôme către publicul său şi este evidenţiat şi schimbat în funcţie de fiecare produs.

În realitate, chiar există un trandafir pe nume Lancôme. A fost creat de producătorul de trandafiri Delbard, în 1973, şi este roz pal, cu un boboc lung şi cu o formă cilindrică. Are între 35 şi 40 de petale, foarte subţiri şi strălucitoare în lumina soarelui.

Kate Winslet
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite