Kindle deschide focul în războiul tabletelor

Kindle deschide focul în războiul tabletelor

Competiţia tabletelor

Preţul mic este principalul atu al tabletei Kindle Fire, lansată miercuri de Amazon. Produsele Apple, Samsung şi Sony costă dublu. Lansată, miercuri, tableta Amazon va duce la mişcări importante pe piaţă, susţin analiştii IT&C.

Ştiri pe aceeaşi temă

Jeff Bezos, fondatorul şi directorul general al companiei, a declarat la lansare că tableta produsă de Amazon este un produs premium la „un preţ non-premium". „Vom vinde milioane de bucăţi", a declarat Bezos. Cu ecran tactil color, posibilitatea de a te conecta la internet prin wi-fi şi un „magazin" Amazon cu milioane de filme, melodii, cărţi electronice şi aplicaţii, tableta pare a fi un competitor serios pentru ceilalţi jucători de pe piaţă.

„Peste 25% din cei care vor să cumpere o tabletă în următorul an sunt încă indecişi în privinţa mărcii. Peste jumătate dintre potenţialii cumpărători aşteaptă ca preţurile să mai scadă. E posibil să vedem cum se rescriu listele pentru Crăciun", a declarat Dominic Sunnebo Kantar de la Worldpanel ComTech, pentru presa birtanică. Şi programul de navigare folosit, Amazon Silk, a fost apreciat de publicaţiile de specialitate, care arată că browserul uşurează mult utilizarea internetului.

Vânzări 2:1 pentru apple

Alţi specialişti au minimizat lipsa camerei, principala diferenţă faţă de iPad, spunând că nimeni nu se plimbă cu o tabletă prin oraş ca să facă fotografii. Totuşi, există şi voci care afirmă că, deşi până acum s-a vehiculat că noul Kindle va ataca în special poziţia iPad, Apple nu are de ce să se teamă. Funcţiile tabletei mult mai scumpe sunt şi superioare variantei îmbunătăţite de Kindle. Printre acestea se numără capacitatea mai mare de stocare, cele două camere, dar şi ecranul de aproape 10 inci.

În plus, Apple are o strategie de vânzări globală, iPad-ul fiind disponibil în 64 de ţări, care generează peste jumătate din vânzările de astfel de gadgeturi. Kindle Fire va fi deocamdată disponibil doar în SUA, urmând ca, cel mai probabil, la sfârşitul anului să intre şi pe piaţa europeană. Specialiştii spun chiar că vânzările Apple vor fi duble faţă de cele ale tabletelor Android. Totuşi, susţine analistul financiar Sarah Rotman Epps, Kindle Fire va fi, în scurt timp, un important număr doi pe piaţa tabletelor.

Samsung, rivalul cel mai credibil de până acum

Victimele gadgetului produs de Amazon vor fi, prin urmare, tabletele produse de ceilalţi competitori, de la Samsung la Motorola sau Sony, care au, la rândul lor, ca ţintă poziţia Apple. Până acum, Samsung a fost cel mai credibil adversar, dar unii analişti citaţi de Reuters consideră că şi-ar putea pierde locul doi din clasamentul vânzărilor în faţa Kindle. Un impediment important este tocmai războiul din sala de judecată pe care Apple şi Samsung îl duc de câteva luni. De asemenea, Sony a anunţat că va ajunge pe poziţia secundă până în 2012. „Ceilalţi rivali nu au reuşit să atragă clienţi din cauza preţului similar cu iPad, care nu s-a regăsit însă în caracteristicile produsului", a explicat analistul Ovum Adam Leach, citat de Reuters.

180 de milioane de tablete se estimează că vor fi vândute în 2012, de trei ori mai multe decât anul acesta.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările