Influencerii şi fenomenul fake news. 96% dintre aceştia recunoscând că ştirile false sunt o problemă în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Influencerii şi fake news-ul
Influencerii şi fake news-ul

Potrivit unui studiu, realizat în februarie în rândul influencerilor din România, 28% dintre aceştia declară ca au fost victima unei ştiri false şi 83% spun că întâlnesc de câteva ori pe săptămână ştiri false.

Studiul a fost realizat de Şcoala de Valori şi Unlock Research, în cadrul proiectului de media literacy “Găina care a născut pui vii”. 

Conform Unlock Research, care a stat de vorbă cu elevi de liceu despre problema fake news anul trecut, aceştia au indicat printre principalele surse de informare şi bloggurile/ vloggurile unor influenceri.

Studiul arată că influencerii sunt conştienţi de amploarea fenomenului fake news, 96% recunoscând că este o problemă în România.

97% au declarat că ştiu să identifice ştirile false atunci când le întâlnesc, dar în acelaşi timp 41% spun că au distribuit cel puţin o dată o ştire despre care au aflat ulterior că este falsă şi au corectat-o.

În ceea ce priveşte responsabilitatea diminuării fenomenului de fake news, influencerii cred că aceasta revine mass-mediei (73%), platformelor online (56%) şi influencerilor (51%).

Studiul, realizat în luna februarie pe 75 de influenceri, mai relevă faptul că o parte dintre ei au abordat problema fake news cu fanii lor (32%) şi că sunt foarte interesaţi să participe la un program care să îi ajute să îşi educe urmăritorii în ceea ce priveşte acest fenomen din ce în ce mai răspândit (53%).

Studiul face parte din proiectul intitulat „Găina care a născut pui vii”, un proiect de media literacy destinat liceenilor, iniţiat de Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicarea de criză şi jurnalistul Tudor Muşat, alături de Şcoala de Valori.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite