Influencerii şi fenomenul fake news. 96% dintre aceştia recunoscând că ştirile false sunt o problemă în România

Influencerii şi fenomenul fake news. 96% dintre aceştia recunoscând că ştirile false sunt o problemă în România

Influencerii şi fake news-ul

Potrivit unui studiu, realizat în februarie în rândul influencerilor din România, 28% dintre aceştia declară ca au fost victima unei ştiri false şi 83% spun că întâlnesc de câteva ori pe săptămână ştiri false.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul a fost realizat de Şcoala de Valori şi Unlock Research, în cadrul proiectului de media literacy “Găina care a născut pui vii”. 

Conform Unlock Research, care a stat de vorbă cu elevi de liceu despre problema fake news anul trecut, aceştia au indicat printre principalele surse de informare şi bloggurile/ vloggurile unor influenceri.

Studiul arată că influencerii sunt conştienţi de amploarea fenomenului fake news, 96% recunoscând că este o problemă în România.

97% au declarat că ştiu să identifice ştirile false atunci când le întâlnesc, dar în acelaşi timp 41% spun că au distribuit cel puţin o dată o ştire despre care au aflat ulterior că este falsă şi au corectat-o.

În ceea ce priveşte responsabilitatea diminuării fenomenului de fake news, influencerii cred că aceasta revine mass-mediei (73%), platformelor online (56%) şi influencerilor (51%).

Studiul, realizat în luna februarie pe 75 de influenceri, mai relevă faptul că o parte dintre ei au abordat problema fake news cu fanii lor (32%) şi că sunt foarte interesaţi să participe la un program care să îi ajute să îşi educe urmăritorii în ceea ce priveşte acest fenomen din ce în ce mai răspândit (53%).

Studiul face parte din proiectul intitulat „Găina care a născut pui vii”, un proiect de media literacy destinat liceenilor, iniţiat de Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicarea de criză şi jurnalistul Tudor Muşat, alături de Şcoala de Valori.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: