Haine pentru copiii de „gen neutru“. Un important brand englezesc retrage etichetele „băieţi“ şi „fete“

Haine pentru
copiii de „gen neutru“. Un important brand englezesc retrage etichetele „băieţi“
şi „fete“

John Lewis elimină etichetele „fete“ „băieţi“, într-o nouă colecţie de haine pentru copii Foto: John Lewis

Brandul englezesc John Lewis a lansat o gamă de haine pentru copiii „de gen neutru“, devenind primul producător de haine din ţară care elimină etichetele clasice, „băieţi“ şi „fete“.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit telegraph.co.uk, reprezentanţii brandului explică această schimbare prin faptul că nu doresc să „consolideze stereotipurile de gen“ în îmbrăcămintea pentru copii, astfel că, de-acum înainte, va exista eticheta „unisex“ pe toate hainele dedicate acestora, de la bebeluşi până la cei cu vârste de 14 ani. Doar uniformele şcolare au rămas „de băieţi“ şi „de fete“, însă e foarte probabil ca şi acestea să devină, curând, „unisex“.

Caroline Bettis, şefa departamentului de îmbrăcăminte pentru copii de la John Lewis, a declarat: „Nu vrem să întărim stereotipurile de gen în cadrul colecţiilor noastre John Lewis. În schimb, dorim să oferim clienţilor noştri mai multe posibilităţi de alegere şi varietate, astfel încât părintele sau copilul să poată alege ceea ce ar dori să poarte. (...)  În conformitate cu această schimbare, politica noastră este să nu mai specificăm zone sau să folosim semne care spun «fete» sau «băieţi», în magazinele noastre“.

Împotriva mesajelor de tip: băieţii sunt „eroi“,  fetele sunt „frumoase“

Este foarte probabil, scrie telegraph.co.uk, ca reprezentanţii brandului să se fi consultat în prealabil cu  „Let Clothes be Clothes“, un grup de activişti care evidenţiază stereotipurile de gen în îmbrăcămintea copiilor. De altfel, activiştii au lăudat iniţiativa brandului, pe care a considerat-o „fantastică“. Totuşi, aceştia susţin că mai există multe alte companii care folosesc aceleaşi slogane fixe, învechite, stereotipice pentru haine şi speră să fie lansate tot mai multe game de haine unisex.

De altfel, mulţi retaileri din Marea Britanie au fost criticaţi pentru că vând haine ale căror campanii de marketing întăresc stereotipurile de gen şi susţin că acest lucru dăunează copiilor. De exemplu, anul trecut, un clip în care apare Daisy Edmonds, o fetiţă în vârstă de 8 ani, în care critică mesajele sexiste de pe hainele produse de firma Tesco, a devenit cunoscut în toată lumea.  Daisy atrăgea atenţia, în filmuleţ, asupra mesajelor  inscripţionate pe hainele pentru copii, subliniind diferenţele dintre cele dedicate băieţilor şi cele pentru fete: în timp ce băieţeii au scrise texte ca „Aventura din deşert te aşteaptă!“, „Erou“ şi „Gândeşte în fara cutiei“, pe hainele fetiţelor scrie „Bună!“ „Frumoasă“ sau „Mă simt fabulos“.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: