Goana după meteoriţi marţieni

Oamenii de ştiinţă americani au confirmat, în urmă cu câteva zile, că aproximativ 7 kilograme de meteoriţi de pe Marte au căzut, în luna iulie a anului trecut, în Maroc.

Pietrele, care sunt de 10 ori mai valoroase decât aurul, ar fi ajuns pe Pământ în urma unei ploi de meteoriţi, fiind a cincea oară în istorie când este confirmată căderea unor obiecte marţiene pe Terra. „Ploile de meteoriţi proaspeţi" au loc o dată la 50 de ani, ultimul astfel de eveniment petrecându-se în anul 1962, în Nigeria.

Cea mai mare rocă are un kilogram

Pietrele descoperite în nordul Africii sunt foarte valoroase deoarece nicio misiune de explorare marţiană nu a adus, până în prezent, mostre de sol de pe Planeta Roşie, iar acestea pot fi cruciale în cercetarea potenţialului de viaţă de pe Marte. Experţii în roci extraterestre, printre care şi cercetători ai NASA, au prezentat marţi rezultatele cu privire la cele 6,8 kilograme de meteoriţi şi au confirmat că acestea provin de pe Marte.

Oamenii de ştiinţă au mai afirmat că cea mai mare piatră cântăreşte un kilogram, iar toate rocile marţiene care se găsesc pe Terra cântăresc în total aproape 110 kilograme.

Alan Stern, directorul Institutului Spaţial Florida, a declarat că simte că luna ianuarie le-a adus „Crăciunul", datorită acestor descoperiri. Ghinionul oamenilor de ştiinţă a fost însă că rocile au ajuns pe mâna unor persoane care le-au vândut scump. Pentru 28 de grame de rocă marţiană, cercetătorii au scos din buzunar între 8.600 şi 17.000 de euro.

300 de euro este suma minimă pe care au plătit-o cercetătorii pentru un gram de rocă de pe Marte.

Stil de viață