FOTO „Distrează-te. Bate-ţi nevasta în seara asta“: reclame cu mesaje care le mergeau bărbaţilor la suflet, în trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este ştiut că femeile nu au fost considerate multă vreme egalele bărbatului, iar acest lucru nu se întâmplă nici astăzi în anumite culturi. În urmă cu zeci de ani, multe reclame erau considerate amuzante în măsura în care luau în râs condiţia femeii în raport cu bărbatul.

Colecţia de reclame vechi de mai jos a avut succes la public, la vremea ei. Oamenilor li se păreau amuzante, mai ales bărbaţilor, iar femeile îşi asumau aceste glumiţe cu înţelegerea celui care nu prea are altă opţiune.

“Ţine-o acolo unde îi este locul...”, apărea scris cu litere de-o schioapă într-o reclamă publicată în ediţia americană a revistei Playboy, mesaj însoţit de imaginea unei femei frumoase care priveşte admirativ o pereche de pantofi bărbăteşti, întinsă lângă produs.
    

 

pantof

Un anunţ al unui bal dedicat iubitorilor de bowling îi îndemna pe domni: “Distrează-te. Bate-ţi nevasta în seara asta.”, folosindu-se de un joc de cuvinte legat de ideea de a-ţi învinge consoarta la o partidă de bowling. Apoi vino să sărbătoreşti cu prietenii, cu mâncare bună şi băutură. La Centrul de distracţii BPA din apropiere (…) Şi dacă te bate (învinge) nevasta, nu uita că BPA pune la dispoziţie lecţii gratuite de bowling.

ball

Ce însemna egalitate între bărbat şi femeie pe vremuri? O reclamă la mobilă echilibra balanţa scurt şi la obiect. „Dreptate înseamnă să-l laşi pe el să ia deciziile importante (cum ar fi ce să facă în privinţa războiului din Viet Nam) şi tu să alegi mobila.“

egalitate

„Oh, tu, creatură extraordinară… ce ştii tu despre fotbal?“, se adresa femeilor o reclamă la un magazin dedicat doammnelor şi domnişoarelor, deschis în Long Island, SUA.„ Eşti frumoasă. Te pricepi la lucruri de-ale fetelor. Cum ar fi gătitul. Şi să coşi. Şi să miroşi frumos. Şi să te priveşti în oglinzi. Dar la fotbal? În fiecare zi de duminică îşi ia baxul cu şase beri şi îşi aşează trupul în faţa televizorului şi priveşte la nişte namile care se izbesc unele de altele. Şi ţie nu-ţi rămâne altceva de făcut decât să vorbeşti la telefon cu celelalte prietene lăsate văduve de fotbal. Dar s-a terminat cu asta, dragă! Tami ţine deschis magazinul şi duminica“, erau invitate nevestele ignorate de soţi să-şi petreacă timpul ca fetele, la cumpărături.

magazin

Un motel din SUA găsise o modalitate inedită de a-şi ruga clienţii bărbaţi să nu le mai subtilizeze prosoapele. „Poţi să strângi cameristele de fund, dar nu strânge şi prosoapele noastre.“ 

prosoape

O altă reclamă, care promova de data acesta o cafetieră, inducea ideea că o femeie poate obţine cât ai clipi o promovare doar pentru că prepară o cafeluţă bună. Hei! Tocmai am fost promovată… Pun pariu că se datorează cafelei pe care o fac. Tot felul de lucruri plăcute se întâmplă la birou când servesc o cafea bună. Colegii mei sunt mai fericiţi. Clienţii noştri sunt impresionaţi. Şi toate astea graţie cafelei mele proaspăt măcinate. Şi este atât de simplu…. nu trebuie să curăţ nimic… nu trebuie să instalez nimic, doar trei ceşti de cafea fierbinte odată. Plus că nu sunt taxată de cafetiera Brewmatic“.

cafea

O companie americană care se autointitula regele (King) electrocasnicelor, după cum fusese botezată firma, promova un aparat de aer condiţionat care încălzea sau răcorea atmosfera, în funcţie de situaţie. Afişul înfăţişa o tânără cu forme voluptoase, cucerită de performanţele aparatului, alături de mesajul „Stacked for comfort“ (Construit pentru comfort), bazat pe înţelesul dublu al cuvântului „stacked“, care se referă în varianta de argou la o femeie cu forme generoase.

comfort

Pentru ca toată lumea să înţeleagă cum funcţionează un sistem de parcare cu plată automată, o firmă de arhitectură a gândit un afiş amuzant cu informaţii exemplificate pe un trup de femeie. Astfel, pe afiş era indicată zona în care se calcula suma pe care o aveai de plată pentru timpul în care maşina a fost parcată, locul unde se introducea cardul de securitate, zona unde se introducea jetonul care îţi permitea ieşirea din parcare etc.

sistem

Şi în ideea că un bărbat înfometat poate fi împăcat foarte simplu de soţie, chiar şi atunci când doamna se dovedeşte o catastrofă în bucătărie, o reclamă la berea Schlitz indica soluţia salvatoare: „Nu-ţi face griji, dragă, nu ai ars şi berea!“, îşi consola soţul nevasta înlăcrimată pentru că dăduse greş cu cina.  

bere
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite