FOTO Amuzant sau jignitor? Reclama unei companii de taximetrie a scos feministele din minţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imaginea aleasă pentru posterul publicitar, care înfăţişează o femeie supraponderală, alături de mesajul de pe afiş, a stârnit furia organizaţiilor feministe care au etichetat campania sexistă şi jignitoare. FOTO youngmormonfeminists.org
Imaginea aleasă pentru posterul publicitar, care înfăţişează o femeie supraponderală, alături de mesajul de pe afiş, a stârnit furia organizaţiilor feministe care au etichetat campania sexistă şi jignitoare. FOTO youngmormonfeminists.org

West Quay Cars este o firmă de taximetrie din Marea Britanie care a devenit celebră peste noapte din cauza unui scandal iscat de mesajul redat de afişele care îi îndeamnă pe cei care au consumat prea mult alcool să cheme un taxi în loc să ia decizii pe care le vor regreta amarnic.

Reprezentanţii firmei de taximetrie West Quay Cars din Southampton, Marea Britanie, au încercat să-şi facă reclamă într-un mod care au considerat că va fi perceput drept amuzant de potenţialii clienţi. Însă imaginea aleasă pentru posterul publicitar, care înfăţişează o femeie supraponderală, alături de mesajul de pe afiş, a stârnit furia organizaţiilor feministe care au etichetat campania sexistă şi jignitoare. Alături de imaginea doamnei plinuţe stă scris „Nu lua decizii proaste doar pentru că ai băut prea mult“, iar mai jos apare mesajul „Dacă încep să-ţi par sexy, cheamă un taxi“. 

sexism

Reprezentanţii companiei de taximetrie au declarat că afişul este parte a campaniei lor împotriva şofatului sub influenţa băuturilor alcoolice şi că varianta dedicată femeilor, în care apare un bărbat cu o alură îndoielnică de macho, nu a stârnit reacţii negative din partea nimănui.



Pe de altă parte, membrele mai multor organizaţii feministe din Marea Britanie sunt de părere că reclama cu femeia supraponderală este departe de a fi amuzantă şi că, din contră, este un atac sexist, denigrator, la adresa femeilor care arată ca protagonista de pe afiş. 

sexism
Se presupune că această reclamă trebuie să încurajeze oamenii să nu se urce beţi la volan, dar ei (n.r. - reprezentanţii companiei) par că le spun să nu ia decizii greşite şi să aleagă o femeie care arată în acel fel. Este dezgustător că în anul 2015 sexismul încă trăieşte. Nu ar trebui ca unii să facă profit în acest fel, a declarat pentru Daily Mail o membră a unei organizaţii feministe care nu a dorit să-i fie dezvăluită identitatea.

Afişul cu femeia a fost postat şi pe pagina de Facebook a Societăţii Feministe din cadrul Universităţii Southampton, comentariile referindu-se la cât de „dezgustătoare“ şi „îngrozitoare“ este atitudinea reprezentanţilor companiei de taximetrie.

sexism

Managerii firmei West Quay Cars au precizat că admit faptul că această campanie poate fi una controversată, dar în ceea ce îi priveşte a primat dorinţa de a atrage atenţia asupra pericolului de a şofa sub influenţa băuturilor alcoolice. „Nu suntem de acord cu faptul că această reclamă este sexistă sau discriminatorie în vreun fel.“ Aceştia au declarat că înainte de a fi realizată campania s-a făcut un sondaj în rândul a 603 persoane şi au primit numai cinci plângeri din partea femeilor referitor la mesajul afişului, respectiv patru plângeri în privinţa posterului care înfăţişează un bărbat costumat în stilul disco, specific anilor ’70.

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite