Exerciţii simple pentru combaterea stresului

Exerciţii simple pentru combaterea stresului

Dana Ţupa, primul expert yoga din România recomandă câteva exerciţii simple de combatere a stesului.

Managementul stresului, ca ştiinţă, porneşte de la identificarea unor presiuni exterioare la care fiinţa umană este supusă într-un mod sistematic. Pentru a scădea reacţia negativă a corpului la factorii externi, încearcă aplicarea unor tehnici specifice.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi există o sumedenie de tehnici şi metode specifice de combatere a stresului, profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa afirmă că toate acestea au ca numitor comun echilibrarea emoţională şi energetică. 

„Mulţi confundă emoţiile cu energia, dar la un nivel profund acestea reprezintă elemente complementare. Câmpul nostru energetic, care ne menţine în viaţă, atunci când este perturbat de factori externi puternici, este pus în mişcare, de multe ori într-un ritm haotic, şi generează emoţii greu de stăpânit, care ne provoacă rău. Când suntem puternic emoţionaţi, avem dureri de cap, ne este foarte greu să dormim, nu ne putem concentra, avem un ritm cardiac accelerat, suntem nervoşi şi mereu agitaţi“, afirmă profesorul de yoga acreditat internaţional Dana Ţupa.

Exerciţii simple care ne ajută să reechilibrăm câmpul energetic al corpului:

Meditaţie pe o muzică relaxantă

Muzica trebuie neapărat să fie armonioasă, astfel încât să inducă creierului undele Alfa specifice relaxării, care generează astfel o stare de reverie şi de relaxare profundă, inducând chiar şi somnul. Recomand muzica acompaniată cu sunetele din natură, precum ciripitul păsărilor, picături de ploaie, valurile mării, cascade etc., combinate sau nu cu sunete de vioară, harpă, pian sau electronice.

Meditaţie bazată pe respiraţie

Tehnica de respiraţie se desfăşoară, în general, într-un interval de minim 5-10 minute. Putem practica această tehnică aşezaţi fie pe un scaun – acasă sau chiar la birou –, fie întinşi pe pat, urmărind felul în care inspirăm şi expirăm. În momentul în care simţim stare de nervozitate, de iritare sau avem de luat o decizie importantă, este bine să luăm o pauză şi să facem o simplă meditaţie, centrată pe felul în care respirăm, eliminând pe cât posibil toate gândurile.

Mişcare fizică intensă: alergat, fitness, aerobic

Efortul fizic intens produce endorfine, adică acei hormoni care ne dau o stare de fericire. Recomand tuturor să practice mişcarea în fiecare zi, timp de 30 de minute, ori dimineaţa devreme, atunci când tonusul muscular este ridicat sau seara, atunci când am acumulat tensiuni în decursul zilei.

Practici yoga: posturi corporale, tehnici de respiraţie sau meditaţii diverse

„Toate aceste practici yoga produc la rândul lor endorfine, serotonină, dopamină, care conduc la o stare interioară de bine, de calm şi de fericire. La fel ca în cazul exerciţiilor fizice intense, şi yoga se recomandă dimineaţa devreme sau seara, din aceleaşi considerente“, conchide Dana Ţupa.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: