Efectul negativ al campaniilor care promovează fotomodele plinuţe: cercetătorii trag un semnal de alarmă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tot mai multe case de modă şi reviste promovează imaginea unor manechine supraponderale/FOTO Daily Mail
Tot mai multe case de modă şi reviste promovează imaginea unor manechine supraponderale/FOTO Daily Mail

Un studiu recent arată că folosirea tot mai frecventă a imaginilor cu fotomodele supraponderale are un efect negativ asupra obiceiurilor alimentare ale oamenilor.

Cercetătorii au realizat câteva experimente pentru a vedea cum reacţionează oamenii atunci când li se sugerează că este în regulă să fie graşi. Experţii de la Universitatea Simon Fraser din Canada spun că promovarea manechinelor grase îi convinge pe oameni că ar trebui să accepte obezitatea ca o stare firească. Din această cauză, ei riscă să deprindă obiceiuri alimentare nesănătoase.

În plus, cercetarea a demonstrat că oamenii nu reacţionează prea bine atunci când sunt jigniţi pentru kilogramele pe care le au în plus, iar acest comportament din partea altora nu-i determină să slăbească.

În urma a cinci experimente, cercetătorii au observat că persoanele cărora li s-a sugerat că este acceptabil să fie grase au consumat mâncare mai nesănătoasă şi nu au fost prea interesate de un stil de viaţă echilibrat, scrie Daily Mail. Comportamentul lor ar fi fost determinat de sugestia că obezitatea este acceptabilă din punct de vedere social.

Mai mult, cercetătorii spun că promovarea imaginii acestor femei obeze, prezentate ca fiind frumoase, nu are deloc efectul dorit de campaniile organizate. Oamenii supraponderali devin mai anxioşi şi se gândesc mai mult la aspectul loc fizic, deşi nu fac nimic concret pentru a slăbi şi a arăta mai bine.

Experţii le recomandă agenţiilor se publicitate şi celor care organizează diferite campanii sociale să nu mai sugereze că o anumită formă a corpului este „bună” sau „rea”, pentru că idealizarea unui trup gras are un efect la fel de negativ ca stigmatizarea lui.

Ideal ar fi să fie promovată imaginea unor persoane cu o greutate normală, sănătoasă, dar o variantă la fel de bună este şi mutatea atenţiei de la greutatea corporală, astfel încât acest subiect să nu mai fie deloc promovat.

Studiul este publicat în American Marketing Associations's Journal of Public Policy and Marketing. Cercetarea a fost realizată după ce în ultimii ani tot mai multe reviste şi case de modă promovează imaginea unor fotomodele obeze, sugerând că frumuseţea nu ţine cont de greutate şi că femeile ar trebuie să se iubească şi să se accepte aşa cum sunt, chiar şi grase.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite