Doctorul care „dresează“ manageri plafonaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De şase luni, în herghelia de cai de la Aghireşu se ţin cursuri de comunicare şi de leadership asistate de cai. Un training de trei zile destinat angajaţilor din marile companii costă până la 3.000 de euro. Caii sunt foarte intuitivi şi receptivi la limbajul corpului uman. Exerciţiile cu aceste animale îl ajută pe cursant să conştientizeze limbajul propriului corp şi să-l corecteze.

Gabriel Dan este medic de profesie, însă s-a specializat ca trainer, muncind pentru diferite companii de profil. A vrut să-şi deschidă propria afacere în domeniu, însă şi-a dorit să aducă ceva nou pe piaţa trainingurilor de comunicare şi de leadership din România. A investit peste 50.000 de euro într-o herghelie de cai aflată în Aghireşu, judeţul Cluj. Gabriel Dan şi colaboratoarea lui, Simona Serdiuc, sunt singurii profesionişti din România care organizează traininguri de comunicare asistate de cai pentru angajaţii şi liderii marilor companii.

„Este un concept nou pentru România, însă foarte popular în America şi în Germania. Calul este cel mai empatic animal şi, spre deosebire de oameni, îşi cunoaşte foarte bine poziţionarea în grup, nu luptă mereu pentru o poziţie alpha, de lider", explică Gabriel Dan. Potrivit acestuia, relaţiile interumane sunt influenţate în proporţie de 93% de comunicarea nonverbală.

De asemenea, calul este

foarte receptiv la limbajul corpului uman, el simţind când omul este nesigur. Acest exerciţiu îl va ajuta pe manager să conştientizeze limbajul propriului corp şi să-l corecteze.

Trainingurile se desfăşoară pe parcursul a trei zile, într-o zonă situată departe de factori perturbatori, cel mai adesea aleasă de compania care solicită serviciile. Trainingul nu are loc, însă, până când Gabriel Dan nu poartă o discuţie cu managementul companiei, pentru a stabili care sunt problemele acesteia. „Astfel, noi punem un fel de diagnostic. Ni se spune în general fie «ne-au scăzut vânzările», fie «vrem să promovăm oameni, dar nu avem un sistem de selecţie» etc."

Controlarea emoţiilor

Prima zi de training este destinată cunoaşterii angajaţilor care urmează cursul. „Îi stimulăm să puncteze, în cadrul unui brainstorming, atât aspectele pozitive, cât şi pe cele negative legate de activitatea lor în cadrul companiei", ne-a declarat trainerul. Apoi, urmează exerciţiile propriu-zise, în care participanţii trebuie să soluţioneze anumite teme date de trainer, cum ar fi prinderea calului, aflat în spaţiu deschis, în căpăstru. Acţiunea este filmată şi ulterior analizată de tot grupul.

„Primul feedback vine din partea celui care a efectuat exerciţiul. El spune, de obicei, ce a intenţionat să facă, nu şi ce a reuşit. Apoi, restul grupului îi spune ce a făcut de fapt, iar noi desluşim limbajul animalului. Practic, calul se comportă «în oglindă» şi, astfel, ajungi să te cunoşti mai bine, să-ţi controlezi reacţiile emoţionale şi să conştientizezi nonverbalul."

Roluri strategice

Ultima zi a trainingului este cea mai importantă. Cursanţii trebuie să joace anumite ipostaze alese strategic de trainer. Aceste roluri nu fac altceva decât să-i pună, involuntar, în situaţii problematice reale din companie. Şi această parte a trainingului se filmează, înregistrările sunt analizate, iar pe baza acestora trainerii le oferă pe loc cursanţilor „tratamentul".

Gabriel Dan organizează acest training din luna octombrie a anului trecut şi a lucrat până acum pentru şase companii. Costul unui training de trei zile se ridică la 3.000 de euro.

Sebastian Dan, proprietarul unui lanţ de pet-shopuri din Cluj-Napoca, este unul dintre cei care au solicitat, anul trecut, serviciile companiei de training pentru aproximativ 25 dintre angajaţii lui. Patronul era nemulţumit de rezultatele obţinute în urma trainingurilor tradiţionale.

Caii le-au redat interesul

„Lucrând în vânzări, scopul principal a fost ca angajaţii mei să poată să-şi dea seama cu ce fel de clienţi au de-a face. Una e un magazin în centru, altfel stă treaba cu unul din mall sau în cazul unuia de cartier. În primă fază m-a interesat pentru că era ceva nou şi că-i pot scoate, astfel, din cotidian, din obişnuit. Am intuit bine: noutatea le-a stârnit interesul", a explicat Sebastian Dan.

Adrian Sucilă, unul dintre cursanţi, s-a arătat surprins în primă fază de prezenţa cailor în cadrul unor traininguri de formare profesională. Frumoasele cabaline i-au adus însă noroc, pentru că, în urma celor trei zile de curs, a fost promovat din poziţia de vânzător la cea de şef de tură.

Vânzări mai mari cu 30%

„Era total diferit de alte cursuri. La început, n-aveam habar care e rolul cailor", a declarat Adrian Sucilă. Un exerciţiu ce l-a ajutat să desluşească cum trebuie abordaţi clienţii a fost cel în care a trebuit să-i pună calului căpăstrul pe cap. „Iniţial am încercat din faţă şi nu am reuşit. Apoi, absolut involuntar, am făcut-o din lateral şi a mers. Ni s-a asociat situaţia cu tipul de client pe care-l iei «din faţă», adică prea dur, sau pe care îl abordezi atunci când el e atent la altceva", spune cursantul.

Sebastian Dan, proprietarul lanţului de pet-shopuri pentru care lucrează şi Adrian Sucilă, susţine că i-au crescut cu 30% vânzările în magazinele în care angajaţii au participat la training. „Angajaţii sunt singurii care te pot scoate din criză. Serviciile sunt cele care fac diferenţa acum."

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite