VIDEO Adevărul Live, cu designerii români care i-au „luat” banii lui Bill Gates

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Natalia Sfetcu şi Alex Haidamac, la Cannes Lions International Festival of Creativity, în iunie anul acesta FOTO facebook.com/alexandru.haidamac
Natalia Sfetcu şi Alex Haidamac, la Cannes Lions International Festival of Creativity, în iunie anul acesta FOTO facebook.com/alexandru.haidamac

Alex Haidamac şi Natalia Sfetcu au câştigat primul premiu Gold Lion, în numele României, la Festivalul Cannes Lions, care premiază, de 60 de ani încoace, cei mai creativi tineri din lume.

Invitaţi la emisiunea Adevărul Live, Alex Haidamac şi Teodora Migdalovici, fondatoarea The Alternative School for Creative Thinking, au vorbit despre provocările prin care au trecut până au reuşit să câştige marele trofeu de la Cannes Lions, o competiţie închinată designeului.

Întrebat cum s-a simţit pe durata concursului, Alex a explicat că nu s-a aşteptat să plece acasă cu aurul. „Totul a fost foarte intens, ni s-a dat brieful şi noi a trebuit să facem un logo în numai 24 de ore. Ăsta e intervalul de timp pe durată căruia eşti controlat la sânge şi ţi se testează capacitatea de a supravieţui dead-line-urilor“, a subliniat tânărul.

Motivul care a stat în spatele fondării The Alternative School for Creative Thinking

Chestionată cu privire la motivul pentru care a hotărât să iniţieze acestă instituţie, Teodora Migdalovici a explicat că proiectul s-a născut înainte să termine facultatea, când a mers la Cannes, la festival. „Au trecut nişte ani şi eu am revenit acolo. Din păcate nu mi s-a permis să particip atunci la competiţia de creaţie. «România nu este relevantă pentru Cannes», aşa îmi spuneau. Motiv pentru care, vreo patru-cinci ani, ei m-au dat afară pe uşă şi eu am intrat pe geam“.

După ce a reuşit să depăşească aceste bariere, Teodora a construit, pas cu pas, această şcoală de creativitate.  „Până acum am trimis peste 200 de oameni ca delegaţi, dar şi ca simpli candidaţi. Esenţa şcolii ţine de inspiraţia globală. Îi trimit pe ucenici să vadă ce se întâmplă la case mai mari“, a adăugat Migdalovici.

Echipa lor sunt o Nadia Comăneci, iar eu am fost un Bellu şi o Bitang. Teodora Migdalovici, fondatoarea şcolii de creativitate

Diferenţa dintre Facultatea de Cibernetică şi programul construit de Teodora

Alex Haidamac a mărturisit că a ajuns la Teodora la îndemnul unui prieten de facultate şi că nu regretă nimic. De ce? „Pentru că aici vin oameni specialişti din industrie, îţi arată studii de caz. Dacă vrei să înveţi, înveţi, dacă nu, nu. Aici, accentul e pus pe practică, îţi prezinţi proiectele şi primeşti critici constructive. E o şcoală a vieţii“, susţine tânărul câştigător.

Designerii români care i-au „luat” banii lui Bill Gates, invitaţi la Adevarul Live

„Mie mi-a plăcut ce-a ieşit. Îi spuneam Nataliei că altcumva nu aş fi făcut. A fost foarte frumos când ni s-a înmânat premiul şi am auzit «România». Şansa e de partea ta dacă vrea şi Dumnezeu“, a declarat Alex

Planuri de viitor

„Mi-aş dori să influenţez publicitatea. Reclamele să fie un pic mai sensibile, să fie mai axate pe nevoile publicului şi pe cultura românească. Dacă te uiţi la publicitatea destinată publicului în vârstă, cele mai multe reclame sunt axate pe modelul suedez. Bătrânul care vizitează lumea şi are foarte mulţi bani. La noi nu e aşa“, a completat câştigătorul de la Cannes Lions.

Chiar şi profesoara celor doi, Teodora Migdalovici, a declarat că se simte încântată de rezultatul obţinut şi că le este profund recunoscătoare. „Echipa lor sunt o Nadia Comăneci, iar eu am fost un Bellu şi o Bitang“, a declaratea cu entuziasm.

Întrebat cum a reuşit „să funcţioneze“ atât de bine în compania Nataliei, coechipiera lui, Alex a explicat că timpul este foarte scurt şi că în competiţie nu este timp pentru orgolii. Mai mult, cei care sunt decisi să-şi încerce norocul la Cannes Lions trebuie să fie, aşa cum tânărul punctează, răbdători şi perseverenţi. 

Mi-aş dori să influenţez publicitatea. Reclamele să fie un pic mai sensibile, să fie mai axate pe nevoile publicului şi pe cultura românească. Alex Haidamac, câştigătorul competiţiei Cannes Lions

„Trebuie să o considere ca pe o vocaţie. Propui nişte rezolvări unui client şi acesta te întoarce înapoi. Cu fiecare idee trăieşti aceeaşi emoţie“, subliniază câştigătorul. Desigur, înclinaţia pentru latura artistică trebuie să o ai în sânge. Însăşi Alex îşi aminteşte că a pictat, a jucat teatru şi a organizat baluri până a ajuns la performanţa de astăzi.

Creativitatea, o provocare greu de susţinut?

„Designeul te solicită, în sensul că tu trebuie să fii extrem de concis. Trebuie să gândeşti frumos şi să-ţi ambalezi frumos gândul. Nu a fost deloc uşor. Mai mult, designeul este un indicator ar progesului unei societăţi“, a explicat Teodora. „Şcoala pentru mine e o declaraţie politică. Trebuie să le dai şansa să lucreze pe proiecte practice. Tocmai de aceea mă străduiesc să le dau briefuri reale la şcoală“, a conchis profesoara, argumentând că practica este pilon de bază al societăţii.


Alex şi Natalia lucrează la agenţia Media Concept Store şi sunt absolvenţi ai The Alternative School for Creative Thinking, înfiinţată de Teodora Migdalovici. Au avut nevoie de numai o zi să rezolve brieful dat de Bill&Melinda Gates Foundation.  Ideea lor s-a numit „Unfold the world” şi a intrat în competiţie cu ideile altor 17 echipe participante, care reprezentau cei mai buni tineri designeri din întreaga lume.

Alex Haidamac este absolvent al facultăţii de Cibernetică în cadrul ASE, iar în ultimii şase ani şi-a dezvoltat pasiunea pentru design şi disciplinele comunicării participând de patru ori la specializările The Alternative School. În 2010 a câştigat una dintre competiţiile semestrului Eurobest, în urma căreia a obţinut o specializare la Eurobest Academy, Hamburg.

Natalia Sfetcu  este o tânără ambiţioasă care, după o admitere la UNATC (la care a renunţat în favoarea studiilor de la Facultatea de Comunicare Relaţii Publice-David Ogilvy), a explorat lucrul în agenţii de comunicare digitale. Şi ea a fost cursantă la The Alternative School, şcoală fondată de Teodora Migdalovici, fiind singura platformă performantă de educaţie alternativă în comunicare şi marketing de la noi. Aici s-a întâlnit anul acesta cu Alex Haidamac la The Alternative School. Formând un duo creativ, Alex şi Natalia au participat şi s-au calificat la competiţia Young Lions, câştigând medalia de aur.

De-a lungul anilor, absolvenţii programelor The Alternative School au mai luat de două ori Gold la Roger Hatchuel Academy, Bronz la Print şi menţiune la Young Clients, în contextul Cannes Lions, cel mai reputat eveniment dedicat gândirii creative la scară globală.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite