VIDEO „Dependenţi de Adrenalină“: Spectacol pe Marea Neagră, cu X-Cloud Sailing Team. Regate şi Yachting Lifestyle

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Eduard Enea
Foto Eduard Enea

X-Cloud este unul dintre echipajele de yachting din România, care promovează sportul cu vele, concurând cu succes la regatele organizate periodic, cu una dintre cele mai performante bărci de racing de pe litoralul românesc. Adrian Poparad, unul dintre membrii echipajului, şi Valentin Oeru, reprezentantul unei şcoli de yachting, au venit în platoul Adevărul LIVE, la „Dependenţi de Adrenalină“.

 

Ce înseamnă o regată şi cum se pregăteşte o ambarcaţiune pentru competiţie, ce strategii adoptă echipajul pentru a obţine podiumul şi ce experimentează pe mare, cum s-a desfăşurat prima regată din sezonul 2015, dar şi ce paşi trebuie să urmezi dacă, după o vacanţă pe yacht, vizitând cele mai exotice insule din lume, nutreşti dorinţa de a trece de la agrement la competiţie, am aflat astăzi, de la Adrian Poparad şi Valentin Oeru.

Declaraţii din cadrul emisiunii:

Valentin Oeru: Istoria yachtingului este una lungă, aveam personaje importante şi înainte de comunism. După Revoluţie au început să reapară competiţiile, cu puţine ambarcaţiuni, ce-i drept, iar cu timpul au fost aduse multe din afară. Acum, cele din anii 90 sunt printre ultimele, pentru că au apărut unele foarte performante. Avem partciipari de peste 30 de veliere, ne apropiem de 40, suntem din ce in ce mai multi. 

Adrian Poparad: Toţi cei care călătoresc cu noi, fie se întorc la şcoala de yachting, fie continuă să vină cu noi în vacanţe. Aşa s-a întâmplat şi cu echipa. o mare parte din ei au rămas in echipa, alţii au venit an de an. Deşi vitezele nu sunt atât de mari ca la un raliu, nivelul de adrenalină este foarte mare, pentru că barca se înclină mult şi vezi doar că înaintezi. Echipajul poate fi format din 8-11 persoane, iar rolurile sunt împărţite foarte clar, fiecare ştie foarte bine ceea ce are de făcut, este un angrenaj care funcţionează perfect. Avem un velier de curse de aproximativ 11 m, care nu prea are nevoie de modificări, este construit pentru curse, are nevoie doar de un echipaj performant şi de nişte vele extraordinar de bune. O competiţie durează două zile, o cursă lungă în prima zi şi alte 2-3 zile ziua următoare.

"Momentul startului este momentul decisiv, poate însemna 80% din cursă, dacă ai ratat startul, nu mai poti înainta la viteză maximă." Adrian Poparad

Este un moment de atenţie maximă pentru toate echipajele, tot echipajul trebuie să fie foarte atent la manevre, pentru că sunt multe ambarcaţiuni, poziţionate la distanţă mică una de cealaltă.

Costurile pentru o persoană care doreşte să participe la regate, ajung undeva la 1500 de euro, pe sezon, dacă închiriază ambarcaţiunea. 

Valentin Oeru: Sunt câteva şcoli de yachting, eu reprezint una dintre ele, Setsail, care este şi cea mai mare. Acolo instruim undeva la 100-200 de cursanţi pe an, iar numărul este în creştere, pentru că persoanele care s-au plimbat pe ambarcaţiune nu vin singure la curs, mai aduc şi câţiva prieteni, soţ, soţie. Trebuie să vină la o şcoală de yachting şi să obţină brevetul de skipper, pentru care există 4 categorii, între ele, o clasă care îţi permite să conduci un velier pe ape interioare, alta care te lasă să ieşi la 6 mile de coastă, alta cu care poţi să treci oceanul. Ai două posibilităţi de cursuri: intensive, urm[torul este ]n iulie, şi în 4 zile veţi exersa teorie şi manevră practică şi o să puteţi merge şi susţine examenul la Autoritatea Navală Română şi puteti merge oriunde în lume. Cei mai mulţi participanţi sunt însă, la cursurile de lungă durată, care durează o lună de zile.

Adrian Poparad: Yachtingul nu este un domeniu atât de scump, în condiţiile în care poţi merge în vacanţă la preţuri începând cu 400 de euro, pentru o săptămână, sau chiar o lună, şi este adaptată cerinţelor clientului.

image

Adrian Poparad, X-Cloud Sailing Team. FOTO: Eduard Enea

image

Valentin Oeru, şcoala de skippers Setsail. FOTO: Eduard Enea

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite