De câte ori pe săptămână trebuie se ne plimbăm pentru a ne întineri creierul cu doi ani

De câte ori pe săptămână trebuie se ne plimbăm pentru a ne întineri creierul cu doi ani

FOTO churchstreetneighbourhoodcentre.org

Cu toţii ştim că plimbările în aer liber sunt bune pentru organism, dar potrivit unui studiu american, mişcarea fizică regulată ajută creierul să crească.

Cercetătorii au descoperit că dacă facem plimbări energice de trei ori pe săptămână, acest lucru va ajuta la mărirea hipocampului, zona din creier care este prima afectată de boala Alzheimer, în care sunt stocate informaţiile destinate memoriei de lungă durată.  

Oamenii de ştiinţă au realizat studiul pe un eşantion de 120 de bărbaţi şi femei, cu vârste cuprinse între 55 şi 80 de ani. Subiecţii au fost rugaţi să iasă de trei ori pe săptămână la plimbări în aer liber de câte 40 de minute. Experimentul a plecat de la premisa că, în mod normal, creierul se micşorează pe măsură ce înaintăm în vârstă. La Conferinţa anuală a Asociaţiei Americane pentru Dezvoltarea Ştiinţei s-a arătat că, după un an, zone cheie din creierul participanţilor, printre care şi hipocampul, s-au mărit cu până la 2%. Oamenii de ştiinţă au explicat că hipocampul a „întinerit“, practic, cu doi ani. În acelaşi timp, alt grup de subiecţi a fost pus să facă doar exerciţii fizice simple, creierul acestora mărindu-se cu numai 1.5%.

Coordonatorul studiului, doctorul Kirk Erickson de la Universitatea Pittsburgh a declarat:
 

Nu e nevoie să faci exerciţii fizice extraordinare pentru a-ţi da seama de efectele pe care le au. Ştiu că nu pare mare lucru, dar e ca şi cum ai da „ceasul” în urmă cu câţiva ani.


Doctorul Erickson a explicat că deşi exerciţiile fizice nu sunt cea mai bună cale de a preveni senilitatea, reprezintă o metodă destul de bună de a-ţi ţine mintea ascuţită. FOTO telegraph.co.uk
 

Majoritatea oamenilor este sedentară. Ne este destul de greu să convingem oamenii să facă mişcare. Nu antrenăm vârstnicii pentru vreun maraton, dar vrem să le arătăm cum câteva serii de exerciţii simple pe săptămână le pot aduce beneficii enorme, a mai adăugat medicul la conferinţa care a avut loc în Chicago.
 

O altă cale de a ne păstra creierul tânăr, după spusele lui Erickson, poate fi şi combinarea mişcării cu exerciţiile mentale, prin rezolvări de rebusuri, puzzle-uri, jocuri de şah etc.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: