Cum poţi să ajungi „buricul pământului“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Abordarea unei costumaţii ieşite din comun este o metodă sigură pentru a te face remarcat Foto: Reuters
Abordarea unei costumaţii ieşite din comun este o metodă sigură pentru a te face remarcat Foto: Reuters

O poveste de viaţă emoţionantă, articole vestimentare inedite sau un comportament neconvenţional – toate te pot plasa în centrul atenţiei celor din jur. Un pic de iniţiativă, o doză de nonconformism şi vizibilitate maximă. Sunt doar câteva dintre ingredientele care te aduc „în lumina reflectoarelor“.

 A fi mereu în centrul atenţiei sau măcar a capta pentru o perioadă interesul celor din jur nu e tocmai uşor. Cei dornici să fie în lumina reflectoarelor caută mereu ceva inedit, care să atragă privirile. Roxana L., în vârstă de 28 de ani, din Craiova, recunoaşte că i-ar fi plăcut să fie o actriţă de succes, aplaudată la scenă deschisă. N-a avut şansa asta. Are o meserie „comună", cum îi place ei să spună. Lucrează în contabilitate. Deci, departe de lumina reflectoarelor.

„Dar asta nu mă împiedică să fiu mereu în centrul atenţiei tuturor. Dacă nu se poate să fiu vedetă pe plan internaţional sau naţional, măcar vedeta cercului meu de colegi şi de prieteni să fiu", afirmă Roxana, plină de entuziasm. „Cred că mă ajută şi firea mea. Eu sunt o tipă exuberantă, iubesc viaţa şi oamenii. Îmi plac culorile vii, îmi plac lucrurile îndrăzneţe", adaugă ea. Mărturiseşte că, la serviciu, colegii chiar o consideră „o mică vedetă" pentru că a ştiut să se facă remarcată şi, mai ales, în ce fel să devină populară.

Perseverenţa duce la performanţă

„Remarcată mă fac pentru că, mai mereu, mă îmbrac fistichiu. Nu sunt niciodată monotonă. De la mine nu ştii la ce să te aştepţi. Uneori, mă surprind pe mine însămi", continuă Roxana. Populară a devenit deoarece râde mereu. La glumele colegilor, la glumele pe care chiar ea le face. Chiar dacă e tristă, încearcă să zâmbească. Să se agaţe de orice este amuzant. „Cred că am şi un râs molipsitor. Mi se mai întâmplă să râd şi aiurea, dar reuşesc să amuz pe toată lumea cu «apucăturile» mele. Părerea mea este că de asta sunt aşa iubită şi toată lumea mă aşteaptă cu braţele deschise", mai spune Roxana.

s


Călin M. are 22 de ani şi recunoaşte că i-ar plăcea să fie băgat mereu în seamă, dar nu prea are succes. Totuşi, tânărul nu se lasă. „Mie, personal, mi-ar plăcea să fiu un «brand». Să mă ştie lumea. Să mă salute cu respect. Şi mă tot gândesc că dacă reuşesc să mă impun în cercul de prieteni şi la facultate în acest mod, voi reuşi să mă impun şi profesional tot ca un brand. Acum, fac doar un mic exerciţiu", afirmă Călin. Tânărul student la comunicare spune că visează să aibă cândva o firmă de care să afle toată lumea.

Urmăreşte aici mai multe videoclipuri cu persoane care vor să fie în lumina nreflectoarelor

Este conştient de faptul că pentru asta ar avea nevoie de vizibilitate maximă, de o publicitate care să-i asigure, printre altele, un impact puternic în rândul consumatorilor. Deocamdată, pentru el, totul rămâne în stadiul de deziderat. „În ultima perioadă văd că se dă o bătălie acerbă pentru a te «vinde» online. Este unul dintre cele mai permisive şi mai la îndemână mijloace de a te promova", remarcă tânărul. „Şi eu vreau să-mi fac un blog", adaugă Călin. „Să ai cont pe Facebook nu mai e suficient. Dar eu chiar cred ce se spune - dacă nu eşti în reţeaua asta de socializare, nu exişti", conchide el.

Fie că este vorba de persoane care încearcă să fie în centrul atenţiei, fie că este vorba de firme, există o serie de reguli care pot fi urmate astfel încât să reuşeşti să fii mereu în centrul atenţiei sau cel puţin să te faci remarcat, afirmă specialiştii în branding.

Brandul personal porneşte de la elementar

Pentru a identifica modul în care poţi să ieşi în evidenţă trebuie, înainte de toate, să-ţi răspunzi la o serie de întrebări elementare, notează site-ul artofselfbranding.com. Odată ce conştientizezi ce-ţi place şi ce nu, nu numai că poţi înţelege mai bine ce tip de personalitate ai, dar descoperi şi modul în care eşti perceput de cei din jur. Util ar fi, precizează sursa citată, şi un sondaj de opinie în rândul apropiaţilor pentru a constata cum te văd aceştia. Odată tabloul complet, devin clare aspectele asupra cărora trebuie să te concentrezi pentru a te pune în valoare.


Metode prin care te faci remarcat

Prezenţa pe internet este importantă pentru imaginea personală Foto: Corbis



Managerul companiei SelfBrand din New York, SUA, specializată în strategia de branding, Catherine Kaputa, a dezvăluit într-o carte recent apărută - „You Are a Brand!" („Eşti un brand!", în traducere) o serie de metode prin care te poţi face remarcat.

1 Tratează problema bărbăteşte!

Studiile au arătat că femeile sunt mai puţin eficace când vine vorba de a câştiga recunoaşterea realizărilor lor în comparaţie cu bărbaţii. Nu numai că domnii sunt maeştri în materie de promovare a propriilor rezultate, dar au şi tendinţa de a exagera. Aşa că, a vorbi despre rezultatele tale reprezintă un prim pas în încercarea de a ieşi în evidenţă.

2 Caută-te singur pe Google!

Catherine Kaputa afirmă că nu este nimic ruşinos să verifici în ce situaţii apare numele tău pe internet atunci când foloseşti un motor de căutare. În acest fel, poţi lua măsuri pentru a-ţi „ajusta" imaginea. De altfel, 63% din adulţi folosesc această metodă pentru a-şi verifica „reputaţia online". În plus, n-ar strica să-ţi achiziţionezi un domeniu pe net care să poarte numele tău. Chiar dacă în momentul acesta nu ai nevoie de el, ţi-ar putea fi de folos pe viitor.

3 Povestea vieţii tale pe internet

O persoană care vrea să scoată în evidenţă activităţile pe care le desfăşoară sau care are o idee ce ar putea capta interesul celor din jur poate folosi internetul pentru a-şi spune povestea personală. Catherine Kaputa crede că, având în vedere că oamenii sunt bombardaţi zilnic de reclame, o poveste autentică de viaţă, scrisă bine, poate lăsa impresii puternice asupra cititorilor.

4 Conturi pe reţelele de socializare

Reţelele de socializare reprezintă, în momentul de faţă, cea mai uşoară, ieftină şi rapidă modalitate de a-ţi asigura vizibilitatea online, ca şi intrarea în comunităţi virtuale ce sunt interesate de subiectele pe care le propui. Totuşi, nu este suficient să ai un astfel de cont. Trebuie să postezi destul de des subiecte pentru a-ţi câştiga admiratori.

5 Un site sau un blog memorabil

Pentru a te face remarcat poţi să-ţi pui la punct un website prietenos. Dacă alegi o soluţie grafică plăcută şi dacă acesta le este şi util celor care îl vizitează, website-ul are toate şansele să te scoată din anonimat. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul unui blog, atât timp cât poveştile scrise te diferenţiază în mod vădit de ceilalţi, mai notează Catherine Kaputa.

Vizibilitatea te face să te simţi bine

Psihologii afirmă că dorinţa de a te face remarcat depinde de modul în care te raportezi la cei din jur şi la valorile pe care ţi le cultivi. „Unele persoane interpretează lumea ca fiind una în care ceilalţi trebuie să le dea lor atenţie pentru a se simţi bine şi îşi consumă toată energia pentru a obţine asta. Îşi creează astfel un univers în care, de cele mai multe ori, e vorba numai despre ele", explică psihologul Lena Rusti. Pentru aceşti oameni, ceilalţi există doar pentru a-i pune pe ei în valoare.

La rândul său, psihoterapeutul Elisabeta Ilie spune că „imaginea de sine este formată în special pe baza a ceea ce spun ceilalţi, pe reacţiile acestora". Totuşi, afirmă specialiştii în comportament uman, oamenii care vor să fie mereu în centrul atenţiei sunt, în realitate, nesiguri pe ei şi simt că dacă nu se fac remarcaţi nu aparţin unui grup sau nu sunt acceptaţi de membrii acestuia.

Psihoterapeuţii spun că fiecare persoană are momente sau chiar perioade în care simte nevoia de a fi „văzută". Pe de altă parte, consideră Elisabeta Ilie, „atenţia pe care ne-o oferă cei din jur nu trebuie interpretată ca o problemă ce se impune a fi rezolvată continuu - «ce să mai fac, ce să mai schimb pentru a fi remarcat?»" Iar vizibilitatea are un preţ. Persoanele din jur încep să aibă aşteptări de la tine, te obligă să fii mereu la un anumit standard, ceea ce poate deveni obositor. În aceste condiţii, avantajul de a avea o imagine bună în ochii celorlalţi devine mai degrabă o povară.

"Unele persoane îşi consumă toată energia pentru a fi remarcate."
Lena Rusti psiholog

"Atenţia celor din jur nu trebuie interpretată ca o problemă ce se impune a fi rezolvată continuu."
Elisabeta Ilie psiholog

Pro: Cei care trăiesc pentru a se face remarcaţi atrag în jurul lor multe persoane, se simt iubiţi şi apreciaţi. De asemenea, mulţi le sar în ajutor când au de rezolvat o problemă.

Contra: Persoanele care sunt mereu în centrul atenţiei se consumă interior foarte mult. Totodată, riscă să descopere, atunci când intră într-un con de umbră, că nu au pe nimeni alături.

Prezenţa pe internet este importantă pentru imaginea personală Foto: Corbis
Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite