Cum menţii echilibrul între serviciu şi viaţa personală

Cum menţii echilibrul între serviciu şi viaţa personală

Problemele de la serviciu aruncă, deseori, o umbră asupra vieţii personale

Pentru tot mai multe persoane, orele petrecute la serviciu au devenit mai lungi şi mai obositoare. Dacă până acum eram aproape singurii responsabili de acest mod de viaţă, incapabili să ne planificăm mai bine activităţile de peste zi, mai nou, şi evenimentele de pe piaţa de muncă favorizează programul prelungit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ameninţarea unei eventuale concedieri pe fondul crizei economice are ca urmări stresul, nesiguranţa, frustrarea şi creşterea numărului de ore petrecute la serviciu. Toate acestea aruncă o umbră asupra vieţii personale.

Citeşte şi:
Comunicarea bună dă trăinicie relaţiei voastre

În aceste condiţii, fie îţi schimbi locul de muncă, fie, dacă nu vrei sau nu poţi face acest lucru, găseşti modalităţi prin care să recapeţi controlul asupra propriei vieţi. Iată câteva trucuri în acest sens.

Nu intra în panică!

Anxietatea pe care o iei cu tine acasă la sfârşitul programului se transmite şi celor dragi. Este normal să discuţi cu ei despre unele probleme de serviciu, să le ceri părerea şi sfatul. Uneori, o privire din afară pune toate nemulţumirile într-o perspectivă nouă şi îţi oferă chiar soluţii.

Totuşi, ai grijă să nu exagerezi şi să nu-i sufoci cu aceste probleme. Mai mult, dacă vor simţi că nu te înţeleg sau că nu au cum să te ajute, văicăreala ta continuă le va face rău. Încercaţi să schimbaţi subiectul, cu siguranţă aveţi şi alte lucruri pe care să vi le spuneţi.

Între planificare şi spontaneitate

Ţi se întâmplă să renunţi la planurile pe care ţi le-ai făcut doar pentru că a intervenit ceva la serviciu? Nu eşti singurul. În loc să te plângi de nenorocul tău, foloseşte prima ocazie în care ai mai mult timp pentru tine ca să faci ceva spontan, pe care ţi-l doreşti de mult sau pe care ţi-l propune cineva. De exemplu, mergi la un film, la o expoziţie sau la dans.

De asemenea, decât să aştepţi concediul pentru de a te deconecta împreună cu cei apropiaţi, profită de un sfârşit de săptămână: ieşiţi la o terasă, schimbaţi decorul oraşului sau ieşiţi cu bicicletele (chiar şi închiriate) în parc.

Vizitează-ţi părinţii sau prietenii apropiaţi. Ei au marea calitate de-a te readuce cu picioarele pe pământ. Planifică-ţi astfel de întâlniri pentru weekend şi în acest fel vei avea un motiv de entuziasm, care te va impulsiona să-ţi termini la timp munca la serviciu. Alt truc ar fi acela de a te trezi mai devreme, pentru a petrece mai mult timp cu partenerul tău.

Renunţă la activităţile care îţi fură timpul şi energia

De câte ori nu-ţi faci sânge rău angajându-te în discuţii care nu duc nicăieri, care-ţi consumă timpul şi energia? Toată lumea de la serviciu are greutăţi, fiecare vine cu un zvon de ultimă oră sau cu o problemă ceva mai gravă decât a ta. Dar nu este nevoie să-i asculţi pe toţi.

Adeseori, a lua decizii bazate pe emoţii este contraproductiv şi ne blochează mintea. Aminteşte-ţi care este interesul tău şi urmăreşte-l. O altă capcană ne-o întind programele online de socializare. Dacă ai posibilitatea să pleci mai devreme, este păcat să întârzii din cauza obiceiului de-aţi verifica pagina de Facebook la fiecare oră şi de a te a angaja în discuţii interminabile pe Messenger.

Fă zilnic puţină mişcare

Nu te neglija! Dacă seara nu mai ai timpul şi energia să faci sport, recuperează în timpul dimineţii! Potriveşte-şi ceasul să sune cu cel puţin 15 minute mai devreme şi fă câteva mişcări de înviorare. Managerii de top nu sar peste programul de exerciţii fizice, indiferent de cât de aglomerată le este ziua. În plus, sportul scade riscul instalării depresiei şi ne ajută să ne menţinem mintea în formă. Pe termen scurt, ne eliberează de gândurile negre şi ne ajută să fim mai alerţi.

Schimbă peisajul practicând un hobby

Alt truc ar fi să îţi găseşti un hobby. Da, ai citit bine. Tocmai în momentele în care viitorul tău pare mai incert, descoperirea unor pasiuni care ţi se potrivesc te poate readuce pe linia de plutire. De exemplu, profită de anotimp şi descoperă hrana sănătoasă. Reinventează reţete, achiziţionează seminţe, uleiuri sau ceaiuri. Practicarea hobby-ului îţi redă echilibrul şi îţi poate aduce prieteni noi.

SFATUL SPECIALISTULUI

Pentru multe persoane, serviciul devine uşor o sursă de stres, dar şi o dependenţă. Pentru a reuşi să îţi menţii un echilibru între diferite planuri ale vietii, învaţă să te opreşti, învaţă să îţi echilibrezi priorităţile. Gândindu-te din când în când la asta nu vei risca să te laşi furat de lucrurile mici şi urgente care nu te lasă să respiri la birou.

Învaţă să spui „Nu", sau „Nu acum". Asertivitatea implică cunoaşterea drepturilor, dar şi a limitelor tale, şi asumarea lor. Învaţă să vezi în perspectivă. Fă-ţi zilnic o listă cu lucrurile urgente, importante şi învaţă să le amâni sau să le delegi pe cele care nu sunt aşa. Comunică cu cei din jur. Părerea lor te ajută să vezi lucrurile mai clar. Aminteşte-ţi din când în când ce este cu adevărat important pentru tine. Lena Rusti, psiholog, psihoterapeut


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările