Cum a făcut Google o tradiție din „doodle“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
135 de ani de la nașterea lui Constantin Brâncuși au fost marcați printr-un doodle în 2011
135 de ani de la nașterea lui Constantin Brâncuși au fost marcați printr-un doodle în 2011

Desenele care animează periodic cel mai popular motor de căutare au devenit o tradiție pentru Google. Anul acesta, pentru prima dată în România, elevii concurează pentru a desena logo-ul pentru 1 decembrie.

Definiția oficială a doodles, potrivit reprezentanților companiei este că acestea sunt „reprezentări ocazionale ale logo-ului afișat pe prima pagină Google care au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii noștri din întreaga lume". De obicei, aceste desene sunt legate de sărbători, aniversări și zile de naștere ale unor artiști, figuri istorice și oameni de știință faimoși în întreaga lume.

Cum a apărut ideea?

În 1998, fondatorii Google - Larry Page și Sergei Brin - au participat la Festivalul „Burning Man" din deșertul Nevada (SUA). Pentru că au vrut să-și anunțe utilizatorii că vor fi plecați în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logo-ului Google.
Primul doodle creat fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logo-ul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neașteptat de bine primită de către utilizatori, care au apreciat spiritul jucăuș al acestor modificări. Doi ani mai târziu, în 2000, fondatorii companiei l-au numit Dennis Hwang manager al echipei Doodle Google. Alături de el, la logo-urile vesele de pe pagina de start a motorului de căutare mai lucrează Ryan Germick, Sophia Foster-Dimino, Mike Dutton, Jennifer Hom și Willie Real.

image

1998 - Ziua Recunoștinței

Tehnologia a schimbat fața logo-urilor
„Când am creat primul nostru doodle nimeni nu și-a imaginat că vor deveni atât de populare și că vor ajunge să fie considerate o parte integrantă a motorului nostru de căutare. Acum, mulți dintre utilizatorii serviciului Google Search așteaptă cu nerăbdare fiecare doodle nou, iar unii dintre ei chiar le colecționează!", explică aceștia pe pagina oficială a companiei.
Doodle-urile au început ca simple ilustrații dar în timp acestea au evoluat, în același ritm cu tehnologia, astfel încât utilizatorii Google au avut parte și de logo-uri sofisticate, ca cel dedicat aniversării primei publicări a poveștii lui Pinocchio, doodle-uri interactive, ca cele ce omagiau opera lui Jules Verne prin „20,000 de leghe sub mări" sau chitara electrică Les Paul, care permitea utilizatorilor să cânte online.

image

2002 - Ziua Sfântului Valentin

Motive de critică

Din 1998 și până azi au fost create peste 1.000 de logo-uri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personaje ca Marie Curie, Ghandi sau Batman. Unele dintre aceste doodles sunt publicate la nivel global, pe toate paginile de start locale, iar altele sunt create special pentru o anumită țară. Aici se încadrează unele zile ori sărbători naționale sau zile în care au loc alegeri. Alegerea logo-ului a fost motiv de critică uneori. În 2007, reprezentanții companiei au fost „certați" că nu integrat și sărbători naționale ale americanilor, cum ar fi Memorial Day (zi de celebrare a tuturor militarilor care și-au dat viața pentru SUA) sau Veterans Day (zi care marchează recunoștința adusă de poporul american față de toți cei care și-au servit patria). Criticile nu au fost fără ecou, iar, în acel an, echipa Google Doodle a desenat un logo special pentru cea din urmă sărbătoare.
De altfel, regulile sunt destul de flexibile, astfel încât sunt zile în care pot apărea mai multe doodle-uri în paralel. Mai exact, utilizatorii din România văd un logo, iar alții, din Japonia de pildă, văd altul, cu totul diferit pe pagina de start Google.

image

Prima zi de școală din acest an, sărbătorită printr-un doodle în Israel

Concurs pentru fani

Flexibilitatea a fost însă și un motiv de critică pentru reprezentanții companiei, deoarece a încălcat o regulă de mult acceptată în branșă: un logo trebuie să fie constant, să nu se modifice când nu te aștepți deoarece, în caz contrar, afectează puterea brandului. Totuși, Google a demonstrat că politica sa a adus mul mai multe beneficii companiei, utilizatorii fiind mulțumiți că pot interacționa cu aceasta. Este pe de altă parte și unul dintre motivele pentru care compania a creat o competiție specială, deschisă utilizatorilor mai tineri.
Concursul Doodle 4 Google a fost deja organizat în numeroase alte țări din întreaga lume, iar anul acesta la prima sa ediție în România. Competiția este destinată elevilor din învățământul primar (clasele I - IV) și gimnazial (clasele V -VIII), cu vârsta între 6 și 14 ani. Termenul limită pentru depunerea lucrărilor este 15 octombrie, iar tema lucrărilor poartă titlul „România mea este...". Lucrarea câștigătoare va fi publicată pe pagina de start a motorului de căutare pe 1 decembrie, iar autorul acesteia va primi un premiu în valoare de 15.000 de lei.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite