Cum fac americanii bani din Apocalipsă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mulţi prezicători au anunţat sfârşitul lumii pentru anul acesta, dar s-au înşelat. Catastrofa anunţată pentru 2012 îi sperie pe oameni. Numeroase bloguri americane, cărţi şi obiecte care îi vor salva pe oameni de sfârşitul lumii din 2012, după cum susţin comercianţii, le aduc acestora profituri uriaşe.

Potrivit interpretărilor calendarului maya, apocalipsa va veni în perioada solstiţiului de iarnă al anului viitor, adică pe 21 decembrie. Actuala teorie apocaliptică despre sfârşitul lumii este fie că Pământul se va ciocni cu o gaură neagră, fie de o altă planetă. Chiar dacă modul în care vom sfârşi nu se ştie cu exactitate, oamenii de afaceri au început deja să profite de aceste zvonuri pentru a se îmbogăţi şi mai mult.

Deşi isteria apocalipsei anunţate pe 21 mai anul acesta s-a spulberat la fel de repede precum a apărut, avântul antreprenorilor nu s-a oprit aici, scrie publicaţia americană „Time".

Milioane de dolari din produse de „avarie"

Marii întreprinzători sunt de părere că omenirea trebuie să lupte pentru supravieţuire şi, bazându-se pe teama oamenilor de necunoscut, au început să se pregătească pentru ziua cea mare cu diferite oferte tematice, care le aduc câştiguri impresionante.

Cel mai de succes „model" de afacere fructuoasă este cel al „profetului" Harold Camping din Mesa (Arizona, SUA), care a prezis apocalipsa din acest an, dar care nu a mai avut loc. Chiar şi în aceste condiţii, profeţiile lui i-au adus un câştig de 100 de milioane de dolari (69 de milioane de euro). Toate prezicerile sale au devenit campanie publicitară pentru siteul 2012supplies.com, de pe care oamenii au putut cumpăra măşti de gaze, mâncare deshidratată, conserve şi tot felul de produse „necesare" în caz de apocalipsă.

Harold Camping nu este însă singurul care s-a îmbogăţit din naivitatea oamenilor. Alţii, mai inventivi, au făcut bloguri sau au scris cărţi despre cum şi-au imaginat că se vor întâmpla lucrurile în 2012 şi au lansat tot felul de teorii despre supravieţurire, învăţându-i astfel pe oameni cum să se descurce în caz de dezastru.

Pregătirile oferă confort psihologic

Comercianţii dornici să facă bani din venirea sfârşitului lumii profită de faptul că oamenii vor să fie pregătiţi pentru catastrofe şi apocalipsă. Comenzile pentru provizii de apă şi de produse semi-preparate au explodat în SUA, după cutremurul şi tsunamiul din această primavăra din Japonia, ca o reacţie psihologică firească de teamă în faţa dezastrelor naturale. „Mulţi ştiu că nu va veni apocalipsa în 2012, dar au un confort psihologic dacă ştiu că sunt pregătiţi", spune profesorul american de marketing James Ward.

Totuşi, oamenii nu realizează că toate aceste pregătiri nu îi salvează în cazul unei catastrofe naturale. Ei nu iau în considerare faptul că, spre deosebire de apocalipsă, dezastrele naturale nu vin la o anumită dată şi nici nu sunt însoţite de teorii. Catastrofele naturale se pot întâmpla în orice moment, fără niciun fel de explicaţii anterioare.

100 milioane de dolari a câştigat „profetul" Harold Camping de pe urma prezicerilor.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite