Cum se ţine sub control hormonul stresului, cel care te împiedică să slăbeşti chiar şi când ţii dietă

Cum se ţine sub control hormonul stresului, cel care te
împiedică să slăbeşti chiar şi când ţii dietă

Cum se ţine sub control hormonul stresului

Dacă urmaţi o dietă sănătoasă şi faceţi exerciţii fizice regulat, dar tot nu reuşiţi să slăbiţi, un factor determinant ar putea fi excesul de cortizol în sânge.

Ştiri pe aceeaşi temă

O viaţă stresantă poate provoca exces de cortizol şi probleme grave de sănătate, cum ar fi sindromul Cushing. În cel mai rău caz, producţia de cantităţi mari de cortizol poate duce la deteriorarea muşchilor, la încetinirea metabolismului şi la acumularea de grăsime abdominală, care se poate depune şi pe organele interne.

Simptome care indică un nivel ridicat de cortizol:

Depresia constantă şi anxietatea, chiar şi furia necontrolată;

Oboseala;

Dureri de cap constante;

Digestie lentă, constipaţie sau diaree;

Insomnie;

Probleme de memorie;

Riduri şi păr facial;

Ce trebuie făcut pentru a reduce nivelul cortizolului:

Evitaţi cafeaua, alcoolul, zahărul, alţi îndulcitori (aspartam), excesul de potasiu.

Creşteţi consumul următoarelor alimente:

Peştele care conţine fosfatidilserină, cum ar fi macrou, hering.

Alte alimente care conţin fenilalanină, cum ar fi pui, ouă, orez brun, broccoli, dovleac şi anghinare.

Includeţi în dietă mai multe alimente care conţin triptofan: soia, nuci, orez brun, ouă şi lapte.

De asemenea, aveţi nevoie de vitamina B5 din migdale, somon, curmale, grâu şi fulgi de ovăz.

Nu uitaţi de fasole, seminţe de floarea soarelui şi cereale.

Cele trei mese şi două gustări ar trebui să fie programate la ore fixe.

Nu uitaţi să faceţi mişcare, 50 de minute, de trei ori pe săptămână. Prea multe exerciţii fizice vor determina creşterea cortizolului, aşa că faceţi o pauză la fiecare două zile.

Odihniţi-vă cel puţin 8 ore în fiecare seară. Somnul este perfect pentru regenerarea corpului şi încetinirea proceselor de îmbătrânire.

Încercaţi tehnici de meditaţie sau relaxare pentru a reduce stresul.

Nu uitaţi să beţi apă. Menţinerea unui nivel optim de hidratatre va scădea nivelul cortizolului. Faceţi un obicei din a bea un pahar de apă când vă treziţi, câte unul la fiecare oră şi unul înainte de a merge la culcare.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: