Cum să aplanezi o ceartă şi să rămâi calm indiferent de situaţie, conform strategiei recomandate de psihologi: care sunt cele patru comportamente de evitat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu conflictul în sine provoacă ruptura unei relaţii, ci gestionarea sa greşită. Psihologii oferă strategia pe care o putem folosi pentru a rămâne calmi, indiferent de gravitatea situaţiei în care ne aflăm.

Deseori, oamenii par a nu avea control asupra conflictelor şi situaţiilor cu care se confruntă, mai ales că nu depinde de ei cum se comportă cei din jur, scrie learning-mind.com. Nu este întotdeauna uşor să ştii cum să rămâi calm în faţa mâniei, agresiunii sau temperamentului impulsiv al altcuiva, aşa că psihologii oferă următoarele sfaturi care ne ajută să rămânem calmi, indiferent de conflictele pe care le întâmpinăm:

Luaţi o pauză şi respiraţi

Adesea, reacţionăm imediat la conflicte, fie cu un atac, fie în defensivă. Dacă ne luăm un moment pentru a respira şi pentru a calma hormonii care ne inundă corpul, putem oferi un răspuns mai bine gândit.

Ascultă

Multe certuri apar din cauza neînţelegerilor şi a lipsei de comunicare autentică. Când ascultăm cu adevărat cealaltă persoană şi nu începem un război al argumentelor, suntem într-o poziţie mai bună care ne poate duce la o atenuare a conflictului. Încercaţi să empatizaţi şi să arătaţi că ascultaţi ceea ce vi se spune.

Fii cinstit

Adesea, în conflicte, oamenii nu se certă pentru ce cred ei că se ceartă. În timp se acumulează tensiuni, iar apoi izbucnim la cel mai mic detaliu care ne deranjează. Poate că cel care a pornit conflictul se simte neapreciat sau neacceptat. Crearea de relaţii semnificative înseamnă deschiderea şi vulnerabilitatea faţă de ceilalţi.

Reduceţi vocea

Vocea ridicată semnalează o ameninţare. Una dintre cele mai uşoare căi de a păstra o discuţie în termini colocviali este să reduci vocea. De asemenea, încercaţi să nu întrerupeţi cealaltă persoană. Aceasta va fi mai receptivă dacă simte că este auzită şi ascultată.

Păstrează o perspectivă

Conflictul are un mod de a vă acapara întreaga minte. Cu toate acestea, dacă puteţi vedea imaginea de ansamblu, veţi argumenta în perspectivă. Acesta este motivul pentru care oamenii încep uneori brusc să râdă în mijlocul unui conflict. Ei privesc dintr-o anumită perspectivă şi deodată văd cât de ridicolă este situaţia.

Evitaţi comportamentele dăunătoare

Este esenţial să rămâi respectuos în relaţiile cu alte persoane. Dr. John Gottman, cercetător principal şi expert în relaţii, a identificat patru comportamente care ar trebui evitate. Acestea sunt: critica, dispreţul, blocajul şi defensivitatea.

Asertivitatea

Când abordăm conflictul cu asertivitate, este mult mai uşor să ajungem la o rezolvare. Evitaţi să fiţi agresivi şi ostili. Comportamentele pasiv-agresive, cum ar fi refuzul de a răspunde la telefon sau trântitul uşii, sunt nefolositoare. Fii clar şi rămâi concentrat pe problemă. Nu aminiti de conflictele din trecut.

Fă apel la raţiune

Într-o lume ideală, cu toţi ar trebui să abordăm un conflict într-un mod raţional şi rezonabil. Totuşi, nu suntem întotdeauna fiinţe raţionale. Faceţi tot posibilul să rămâneţi liniştiţi, pentru că numai în acest fel veţi ajunge la un rezultat care să satisfacă ambele părţi. Dacă vă ieşiţi din minţi, nu ezitaţi să vă cereţi scuze.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite