Cum ne afectează social media sănătatea mintală: te vei simţi din ce în ce mai nefericit şi izolat

Cum ne afectează social media sănătatea mintală: te vei simţi din ce în ce mai nefericit şi izolat

Studiile arată că social media ne afectează negativ sănătatea mintală, provocând anxietate, nervozitate şi tristeţe. Relaţiile dintre oameni sunt influenţate, de asemenea.

Ştiri pe aceeaşi temă

Creşterea neîncetată a timpului petrecut utilizând diverse reţele sociale demonstrează faptul că suntem mai conectaţi la tehnologie decât în orice altă perioadă din istorie, potrivit The Independent.
 
Cu toate acestea, dependenţa de social media poate avea un efect dăunător asupra sănătăţii mintale, studiile arătând că un individ de vârstă medie verifică telefonul de cel puţin 28 de ori pe zi.
 
Deşi platformele media pot avea avantajele lor, pe termen lung, utilizarea frecventă te poate face să te simţi din ce în ce mai nefericit şi izolat.
 
Blocajul constant pentru a selecta cele mai bune filtre pentru pozele care vor apărea pe Instagram „se datorează“ faptului că stima de sine este cea mai importantă pentru majoritatea oamenilor. Cei mai mulţi îşi verifică obsesiv conturile de Facebook sau Instagram chiar înainte de a adormi, această greşeală afectând calitatea somnului. 
 
Astfel, studiile au descoperit cele şase direcţii care sunt afectate de social media.
 

1. Sănătatea mintală

Nu numai că s-a dovedit că platformele sociale online provoacă nefericire, dar pot duce şi la dezvoltarea unor probleme de sănătate mintală, cum ar fi anxietatea sau depresia, atunci când sunt utilizate în exces sau fără precauţie. În martie, un studiu a arătat că mai mult de o treime din 1,000 de persoane a declarat că renunţă la reţelele sociale pentru binele lor, 41% afirmând că acestea îi fac să se simtă anxioşi, trişti sau deprimaţi.
 

2. Stima de sine

Toţi avem sentimente de nesiguranţă, despre unele vorbim deschis, iar pe altele preferăm să le păstrăm pentru noi. Cu toate acestea, compararea cu ale persoane de pe reţelele sociale, prin urmărirea unor fotografii perfecte din punct de vedere estetic pe Instagram sau dorinţa de a rămâne la curent cu statutul relaţiei unei persoane pe Facebook, ar putea avea efecte asupra percepţiei sinelui. 
 
Un studiu realizat de Universitatea din Copenhaga a constatat că mulţi oameni suferă de „invidia Facebook-ului“, cei care s-au abţinut de la utilizarea acestei reţele sociale constatând că s-au simţit mult mai mulţumiţi de viaţa lor.
 
„Când obţinem sentimentul de apreciere bazat pe modul în care ne comportăm faţă de ceilalţi, fericirea este plasată într-o variabilă care este complet dincolo de controlul nostru“, a spus dr. Tim Bono, autor al cărţii „Când like-urile nu sunt suficiente“. 
 
A deveni mai conştient de timpul petrecut în verificarea constantă a profilurilor altor persoane v-ar putea ajuta să vă concentraţi mai mult asupra propriului sine şi să vă creşteţi încrederea în sine. 
 

3. Relaţiile dintre oameni

Ca oameni, este foarte important pentru noi să comunicăm şi să fim implicaţi în relaţii sociale cu cei din jur. Cu toate acestea, ar putea fi greu de realizat asta din moment ce suntem ancoraţi în tehnologie şi, uneori, nu putem vedea omul real, dincolo de mediul virtual.
 
Stina Sanders, influencer în mediul online, cu 107,000 de fani pe Instagram, explică cum social media o face uneori să se simtă total deconectată de viaţa reală.
 

4. Memoria

Reţelele sociale pot fi potrivite pentru a păstra amintirile şi pentru a retrăi momentele trecute, însă tot ele pot distorsiona modul în care îţi aminteşti anumite lucruri din viaţa ta.
 
Mulţi dintre noi suntem vinovaţi de faptul că petrecem prea mult timp încercând să obţinem cadrul perfect, fotografia care să obţină cele mai multe aprecieri şi, astfel, nu trăim experienţa unică a momentului şi nu realizăm că trebuie să ne bucurăm că putem vedea priveliştea cu ochii noştri.
 
„Timpul petrecut prea mult cu telefoanele noastre ne va distrage atenţia de la celelalte aspecte ale experienţei, diminuând fericirea pe care am putea să o primim“, consideră dr. Bono.
 

5. Somnul

Să dormim suficient are o importanţă majoră pentru sănătatea noastră. Însă, mulţi dintre noi folosim telefoanele înainte de a adormi, ceea ce este o greşeală. 
 
„Să ne lăsăm conduşi de anxietatea sau invidia create de ceea ce vedem în mediul online menţine creierul în alertă şi ne împiedică să adormim. În plus, lumina de la dispozitivul mobil, la câţiva centimetri de faţa noastră, poate suprima eliberarea melatoninei, un hormon care ne ajută să ne simţim odihniţi“, a explicat dr. Bono.
 
Aşadar, încercaţi să vă stabiliţi o regulă strictă de a nu utiliza telefonul mobil înainte cu 40 de minute sau chiar o oră de a merge la culcare şi veţi vedea că acest lucru influenţează favorabil calitatea somnului. 
 

6. Atenţia 

Nu doar pentru creierul tău trebuie să-ţi faci griji, ci şi de măsura în care subconştientul tău se poate concentra atunci când eşti treaz. 
 
Deşi este incredibil de uşor să obţii informaţii datorită social media, atenţia oamenilor a devenit mult mai uşor de distras. „Dacă nu reuşiţi să nu verificaţi telefonul pentru cel puţin câteva minute, atunci aţi face bine să exersaţi ocazional acest lucru, împotriva voinţei voastre“, recomandă dr. Bono. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: