Criza a intrat în baia românilor

Criza a intrat  în baia românilor

Scăderea a fost mai accentuată în a doua parte a anului

Românii au tăiat de pe lista de cumpărături bunurile de îngrijire personală. Ei au achiziţionat în 2010 mai puţine deodorante şi săpunuri. Bugetul alocat produselor casnice s-a micşorat anul trecut cu 5% faţă de cel din 2009.  Scăderea a fost mai accentuată în a doua parte a anului, când criza şi-a făcut de cap. 

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe timp de criză, românii au redus din cheltuielile casnice şi au tăiat din coşul de cumpărături produse din toate categoriile. Cel mai afectat a fost însă sectorul cosmeticelor, şampoanelor, săpunurilor şi al altor produse de îngrijire personală, se arată într-un studiu GfK. Astfel, în 2010, românii au cheltuit cu 11% mai puţin decât anul precedent pe astfel de bunuri. Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri în volum se numără deodorantele, cu vânzări cu 19% mai mici decât în 2009, şampoanele (-14%), dar şi pasta de dinţi şi săpunul (-12% fiecare).

Ciocolată şi sucuri mai puţine

„Încercând să se adapteze contextului economic deloc favorabil, consumatorii au redus din volumul coşului de cumpărături. În 2010 ei şi-au făcut cumpărăturile mai rar şi, în acelaşi timp, au renunţat la produsele de răsfăţ", spune Raluca Răschip, Consumer Goods Director GfK România.

Nici segmentul băuturilor şi al alimentelor de bază nu a scăpat neatins. Anul trecut, românii au cumpărat cu 6% mai puţine băuturi, reduceri mai mari fiind înregistrate în a doua jumătate a anului. Aceştia au renunţat mai ales la sucuri naturale, dar şi la băuturi carbogazoase. În categoria bunurilor alimentare, cel mai afectat produs ca vânzări a fost ciocolata, cu o scădere în 2010 de 17% comparativ cu 2009. Dacă per total produsele alimentare au înregistrat o scădere de 3%, vânzările bunurilor pentru îngrijirea locuinţei au scăzut şi ele cu 4%. În privinţa locului unde şi-au făcut românii cumpărăturile, supermarketurile, hipermarketurile şi discounterii au strâns 45% din vânzări. Dintre acestea, supermarketurile s-au aflat pe un trend descendent (-8% în valoare faţă de 2009), fiind cele mai afectate de scăderea frecvenţei de cumpărare. 


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: