Cele mai neobişnuite tehnici antistres

Cele mai neobişnuite tehnici antistres

Treburile casnice ne ajută să reducem tensiunea psihică FOTO: Shutterstock

Fundaţia Internaţională „Ana Aslan“ a lansat, luni, Ziua Naţională Antistres şi campania de informare pentru aceasta. Iată câteva dintre strategiile eficiente prin care poţi elimina tensiunea şi evita un blocaj psihic.

Ştiri pe aceeaşi temă

„România este a cincea ţară din Europa care a dedicat o zi antistres. Toamna este un moment melancolic, de bilanţ, un moment de răgaz, când parcurile sunt mai frumoase. Această zi trebuie să fie una de răgaz“, a declarat preşedinta Fundaţiei Internaţionale „Ana Aslan“, prof. dr. Luiza Spiru, cu prilejul lansării, în Parcul Herăstrău, a campaniei naţionale contra oboselii cronice. Mai mult, Spiru şi-a manifestat speranţa că, începând de anul viitor, ziua de 28 octombrie va fi declarată zi liberă, nelucrătoare.

Metode prin care poţi combate tensiunea psihică:

Călcatul rufelor

Este una dintre cele mai eficiente metode antistres, potrivit declaraţiilor făcute de terapeuţi. Aceştia susţin că treburile casnice şi natura lor repetitivă pot să fie o soluţie optimă în combaterea blocajelor psihice, fiind asemănătoare procesului de meditaţie. „Când suntem stresaţi, ritmul cadiac şi tensiunea arterială cresc semnificativ. În aceste situaţii, meditaţia sporeşte puterea de concentraţie. Chiar şi respiraţia ritmică controbuie la relaxarea muşchilor şi vitalizează trupul“, explică Deb Shapiro, o profesoară de yoga de 30 de ani.

Ţipatul

Psihologii recomandă persoanelor stresate o metodă eficientă de relaxare prin strigăt. „Când oamenii ţipă, organismul acestora eliberează endorfine (hormonii fericirii - n.r.) şi produce modificări complexe neurochimice în creier“, susţine Armand DiMele, directorul unui centru de consiliere psihologică din New York. Specialistul este de părere că atunci când o persoană strigă, aproape toţi muşchii corpului acesteia se încordează, iar tensiunea resimţită este eliberată în acest mod.

Încearcă să compui Haiku

Haiku este un gen de poezie cu formă fixă, tradiţional japoneză, alcătuită din 17 silabe repartizate pe trei „versuri“ formate din cinci, şapte, cinci silabe, iar pionierul acestui gen de lirism este poetul Matsuo Bashō. După spusele terapeuţilor, scrierea unor poezii tip Haiku îi poate ajute pe oameni să-şi controleze respiraţia şi, deci, să redevină calmi şi relaxaţi. „Celebrarea frumuseţii naturii prin poezie este o altă metodă eficientă antistres“, argumentează Kathleen Adams, un consilier psihologic autorizat.

Periajul uscat

Această tehnică stimulează terminaţiile nervoase de sub piele, contribuind practic la regenerarea sistemului nervos. În plus, prin intermediul periajului uscat, o cunoscută metodă de drenare limfatică, este stimulată capacitatea de eliminare a toxinelor de sub piele. Cu alte cuvinte, această metodă măreşte capacitatea naturală de detoxifiere a organismului şi reduce semnificativ nivelul stresului. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările