Cele mai frecvente greşeli pe care le faci când urmezi o cură de slăbire, dezvăluite de antrenorul Răzvan Stratulat

Cele mai frecvente greşeli pe care le faci când urmezi o cură de slăbire, dezvăluite de antrenorul Răzvan Stratulat

FOTO pixabay

Sezonul estival a venit, astfel că mulţi dintre noi devenim din ce în ce mai preocupaţi de silueta pe care o vom afişa la plajă în această vară. Din păcate, există încă multe persoane care aleg să ţină cure de slăbire fulger sperând să scape rapid de kilogramele în plus.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel de cure de slăbire intensive aduc, însă, mai multe dezavantaje decât beneficii, explică antrenorul de fitness Răzvan Stratulat. 

Există, de asemenea, cinci greşeli frecvente pe care mulţi le fac atunci când aleg să ţină o astfel de dietă. Iată care sunt acestea:

Vrei rezultate peste noapte

Prima greşeală pe care o facem atunci când începem o nouă dietă este faptul că ne grăbim să culegem roadele într-un timp foarte scurt. Nu încerca să scapi de kilogramele în plus într-o luna, kilograme depuse pe parcursul anului sau al iernii. Nu vei reuşi decât să slăbeşti nesănătos, să încetineşti metabolismul, iar, atunci când vei reveni la stilul de viaţă cu care erai obişnuit, vei acumula rapid kilogramele pierdute. Încearcă să slăbeşti treptat, ia lucrurile pas cu pas, cu răbdare şi multă voinţă. Mai bine ajungi la target mai târziu, decât acum, în câteva săptămâni, pentru ca apoi totul să se întoarcă împotriva ta.

Te înfometezi 

O altă greşeală des întâlnită în curele de slăbire este faptul că devenim foarte restrictivi cu organismul nostru, începem să îl privăm încă de la început de cât mai multe alimente, fapt care duce într-un timp destul de scurt la o corvoadă. Cât timp „dieta“ se bazează doar pe renunţare vom fi mereu tentaţi să cedăm. Trebuie să abordăm problema cu calm şi răbdare, să progresăm de la o săptămână la alta, să încercăm să eliminăm unul câte unul „alimentele interzise“.

Nu faci mişcare 

Procesul de slăbire nu presupune doar dietă. Kilogramele în plus şi celulita cauzate de stilul de viaţă sedentar nu vor ceda uşor. Ai nevoie de mişcare! E adevărat, trăim în secolul vitezei unde timpul este mereu insuficient pentru toate activităţile pe care le avem în plan, astfel că, dacă nu ai timp să mergi la o sală de sport, unde să faci mişcare într-un mediu organizat şi să beneficiezi de atenţia unor oameni pregătiţi să te ajute, nu scăpa micile ocazii de a face mişcare: nu lua liftul, urcă pe scări; mergi pe jos măcar 15 minute pe zi; dimineaţa când te trezeşti după o uşoară înviorare, fă 20 de abdomene. Sunt doar câteva minute din viaţa ta şi, totuşi, atât de benefice pentru organism, pentru sănătate. Aşadar, evită să ţii dietă şi să fii sedentar în acelaşi timp.

Numeri caloriile

O altă greşeală pe care o întâlnim în curele de slăbire este „număratul caloriilor“. Ne propunem să atingem un număr de X calorii pe zi, însă, atenţie, faptul că atingem acest target nu ne ajută mereu la slăbit, susţine antrenorul. De exemplu, 800 de calorii din proteine pot ajuta la pierderea kilogramelor în plus, în timp de 500 de calorii obţinute din zaharuri agravează situaţia şi abordarea. Este foarte important de unde extragem aceste „calorii“. Aşa că evită număratul caloriilor şi încearcă să ai un echilibru în alimentaţie, să mănânci alimente bogate în nutrienţi de calitate, nu doar alimente sărace în calorii.

Nu te recompensezi

Nu în ultimul rând, trebuie să ai în vedere faptul că eşti ca într-o competiţie unde, din când în când, meriţi o „recompensă“, un bonus pentru a putea continua în acelaşi mod organizat şi bine pus la punct. Drept urmare, din când în când (ex: la fiecare 10 zile/2 săptămâni) meriţi o recompensă, fie că este vorba de o „plăcere vinovată“ (o prajitură cu fructe) sau, de ce nu, o sesiune de shopping, un masaj de relaxare. Aceste „bonusuri“ vin ca un check point în drumul spre „silueta de vis“.
 
citeste totul despre: