Ceaiuri recomandate persoanelor care suferă de stres şi insomnie

Ceaiuri recomandate persoanelor care
suferă de stres şi insomnie

Ceai de muşeţel

Lavanda, muşeţelul şi valeriana sunt doar câteva dintre plantele care luptă împotriva stresului şi insomniei. Administrate sub formă de ceai, acestea pot reda echilibrul persoanelor care suferă de aceaste probleme.

Ştiri pe aceeaşi temă

Anxietatea şi lipsa mişcării pot fi doar doi dintre factorii care duc la lipsa somnului. Pentru a preîntâmpina aceaste probleme, specialiştii recomandă ceaiurile naturiste.

Valeriana

Această plantă a fost folosită din cele mai vechi timpuri pentru a atenua insomnia, stresul şi durerile de cap. În prezent este una dintre cele mai utilizate plante medicinale pentru problemele de somn. Cercetările arată că rădăcina de valeriană creşte activitatea unui neurotransmiţător numit acid gamma-aminobutiric (GABA), care funcţionează la fel ca medicamentele pentru îmbunătăţirea calităţii somnului.

Muşeţel

Ceaiul de muşeţel conţine un antioxidant numit apigenină care atenuează anxietatea şi lipsa somnului. Într-un studiu în care au fost incluse 80 de femei aflate în perioadă postnatală, care sufereau de o calitate a somnului redusă, s-a stabilit că cele care au băut ceai de muşeţel zilnic, timp de două săptămâni, au înregistrat îmbunătăţiri notabile ale calităţii somnului.

Lavanda

Deşi unele studii indică faptul că aromaterapia pe bază de lavandă poate ajuta la tratarea insomniei, nu este clar cât de puternic este efectul direct al ceaiuli din această plantă. Aroma de lavandă este recunoscută pe scară largă pentru calităţile sale relaxante, ceea ce o face o alegere excelentă dacă suferiţi de anxietate nocturnă care vă menţine treaz.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: