Ce trebuie să ştii înainte să devii vegetarian

Ce trebuie să
ştii înainte să devii vegetarian

Necesarul de B12 trebuie compensat prin suplimente alimentare. FOTO: Shutterstock

Trecerea de la un regim alimentar obişnuit în cadrul căruia are loc consumul tuturor tipurilor de alimente, inclusiv produse din carne, poate fi un pas greu, mai ales dacă nu ştii de eventualele greutăţi pe care le poţi întâmpina.

Ştiri pe aceeaşi temă

În urma cu câteva decenii opţiunea de a fi vegetarian era întâlnită în rândul unei număr foarte redus de persoane, însă începând cu sfârşitul anilor 60 acest tip de alimentaţie a început să se dezvolte cu precădere în statele occidentale.

În prezent, persoanele care au renunţat total la produsele din carne este mult mai mare, iar impactul acestui trend tinde să prindă.

Cu toate acestea, înainte de alege să fii vegetarian trebuie să ştii o serie de dificultăţi pe care le poţi întâlni în momentul consumului exclusiv al legumelor şi fructelor.

1.Este necesar să iei suplimente de vitamina B12

Vitamina B12 poate fi întâlnită numai în produsele de carne. Această vitamină ajută la menţinerea în stare bună a celulelor, iar deficienţa poate duce la oboseală, lipsa poftei de mâncare, constipare şi chiar depresie.

2.Deficienţă de fier

O mare parte din fier vine tot din produsele de carne. Pentru a preveni această problemă trebuie consumată o cantitate mai mare de seminţe de floarea soarelui sau alimente bogate în vitamina C cum ar fi citricele şi broccoli.

3.Trebuie să găseşti noi metode de a găsi proteinele necesare organismului

În cadrul fiecărei mese nu trebuie să lipsească proteinele, potrivit nutriţionistei Valerie Rosser, citată de „Huffington Post”. Legumele recomandate pentru nivelul mare de proteine sunt năutul, fasolea sau quinoa susţine Rosser.

4.Produsele din carne nu trebuie să fie înlocuite cu produsele de tip „fast food”

Trebuie evitat consumul de produselor bogate în grăsimi, întâlnite cele mai multe ori peste tot în jurul nostru. Astfel, cartofii prăjiţi, excesul de pâine sau paste trebuie exclus.

5.Orientare spre produsele din soia

Soia este un aliment de multe ori criticat, însă consumul acestui produs este mult mai indicat decât cel al produselor din carne, potrivit părerilor vegetarienilor.

6.Citeşte mereu eticheta produselor alimentare

Odată ce ai intrat în „jocul” acesta al consumului exclusiv de produse vegetale trebuie să fii atent la toate specifiicaţiile de pe etichetele produselor pe car ele cumperi

7.Orientează-te asupra dietelor care nu sunt scumpe

Suma alocată dietelor tale nu trebuie să fie neapărat una ridicată. Poţi face de aşa natură încât să consumi alimente de sezon, ieftine la preţ, în acelaşi timp evitând o parte din produse exotice care îţi sunt prezentate de alţi vegetarieni.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările