Ce ne calcă pe nervi la locul de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Feţele palide ale colegilor ursuzi, computerele neperformante şi bârfele sunt cele mai sâcâitoare lucruri întâlnite la locul de muncă. Nivelul stresului cumulat într-o zi de muncă atinge cote maxime atunci când colegii sau şefii folosesc expresii corporatiste.

Angajaţii care fac muncă de birou se indispun cel mai tare atunci când au prin preajmă colegi morocănoşi. Cel puţin asta au indicat 37% din cei 1.836 de participanţi la un sondaj de opinie realizat de compania Opinium şi citat de publicaţia „New York Daily News". Pe locul doi în topul lucrurilor enervante de la birou s-au situat computerele a căror viteză de lucru este îngrozitor de mică - 36% din respondenţi indicân-­du-le ca fiind motivul stresului lor cotidian.

Bârfa şi discuţiile răutăcioase îi agasează pe 19% din participanţii la acest sondaj. Expresiile corporatiste şi persoanele care vorbesc tare la telefon îi scot din sărite pe 18% din respondenţi, acestea ocupând locul patru şi cinci în topul realizat de Opinium.

Prea multă curăţenie, prea puţin obraz

Excesul de măsuri de igienă şi de securitate îi enervează pe 16% din angajaţi. La fel de supărătoare sunt şi toaletele murdare sau persoanele care întârzie ori nu mai ajung deloc la întâlnirile stabilite - aceste lucruri fiind cotate cu 16% din voturile respondenţilor şi ocupând poziţiile 6 - 8 în acest clasament. Următoarele două locuri au fost acordate persoanelor care nu fac curăţenie după ce folosesc bucătăria de serviciu, precum şi aerului condiţionat care este când prea rece, când prea cald. Ultimele două criterii au strâns fiecare 15% din voturile participanţilor la sondaj.

Studiul arată şi care sunt cele mai iritante expresii auzite la birou. Astfel, 21% din angajaţi consideră că cea mai neinspirată formulare este „gândeşte în afara şablonului". În jargon, expresia se poate traduce şi prin „chiar nu puteţi să veniţi cu ceva mai original de atât?" şi este utilizată, de regulă, de o persoană disperată după soluţii, înconjurată de colegi care nu s-au remarcat prin idei inovatoare.

O altă expresie care-i scoate din sărite pe angajaţi este „ne auzim". De regulă, formularea vine atunci când persoana care o rosteşte nu are chef de o discuţie imediată şi-şi invită interlocutorul să-i trimită un e-mail pe care-l va citi cândva.

Vorbe care strică ziua

15% din angajaţii obişnuiţi cu munca de birou au indicat că expresiile „sapă mai adânc" şi „hai să nu ne dăm cu părerea" sunt printre cele mai iritante formulări pe care le aud la muncă.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite