Care sunt cele mai bune scuze pentru „a trage chiulul” de la muncă şi ce motive nu le sunt pe plac şefilor

Care sunt cele mai bune scuze pentru „a trage chiulul” de la muncă şi ce motive nu le sunt pe plac şefilor

Un procent de 22% din angajaţi mint atunci când motivul din cauza căruia lipsesc de la muncă este o răceală. FOTO wikihow.com

Dacă ai o zi proastă şi te gândeşti să te învoieşti de la serviciu, ar trebui să ştii că o simplă răceală, un accident sau migrenele nu reprezintă, pentru angajatori, motive suficient de bune ca să lipseşti de la locul de muncă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Angajaţii care suferă de migrene şi se gândesc să se învoiască de la locul de muncă trebuie să ţină cont de faptul că doar unul din cinci superiori consideră că o durere de cap este un motiv suficient de întemeiat pentru o zi liberă.

Durerile de spate, rănile cauzate de diverse accidente sau intervenţiile chirurgicale elective, precum operaţia de cataractă sau de înlocuire de şold, reuşesc să atragă simpatia şefilor, însă doar 37% din aceştia consideră că motivele enumerate sunt plauzibile. Pe de altă parte, gripa este cel mai bun motiv pentru a cere zile libere de la serviciu, cu 42% din manageri dispuşi să acordă zile libere. 

Aceste rezultate au ieşit la iveală în urma unei cercetări realizate de casa de asigurări medicale AXA PPP Healthcare din Marea Britanie, care a intervievat 1.000 de angajatori în legătură cu atitudinea lor faţă de motivele de învoire ale angajaţilor, scrie publicaţia „The Telegraph”. 
Conform cercetării, pentru că problemele precum stresul, depresia şi anxietatea nu sunt văzute bine de şefi, angajaţii sunt de multe ori tentaţi să mintă când au probleme de ordin psihic. Un alt sondaj a arătat că 22% din aceştia mint atunci când motivul din cauza căruia lipsesc de la muncă este o răceală, în timp ce un procent de 12% procedează la fel în cazul unei migrene. 

„Angajatorii trebuie să îşi schimbe această atitudine, atât pentru binele lor, cât şi pentru al angajaţilor. De multe ori este mai productiv ca angajaţii să rămână acasă şi să-şi revină după problema pe care o au, decât să vină la serviciu şi să nu îşi facă treaba cum trebuie. În plus, există riscul ca boala să se răspândească şi în rândul celorlalţi colegi”, spune un reprezentant al casei de asigurări care a realizat studiul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările