Capcanele care ne consumă energia chiar înainte de a începe ziua de lucru

Capcanele care ne consumă energia chiar înainte de a începe ziua de lucru

Cum ne sabotăm productivitatea chiar înainte să începem ziua de lucru

Cercetările sugerează că energia şi nivelul de atenţie scad pe măsură ce orele de muncă trec. Este crucial să începeţi cu sarcinile dificile şi să le lăsaţi pe cele uşoare pentru a doua parte a zilei, spun specialiştii. Aceştia explică ce capcane ne pot scădea productivitatea şi cum le putem evita.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primele minute ale dimineţii sunt esenţiale pentru productivitatea înregistrată în următoarele opt ore, spun specialiştii. Dacă ajungeţi târziu la birou sau dacă vă pierdeţi printre mailuri, startul zilei este compromise. Michael Kerr, speaker şi consilier al oamenilor de afaceri, vorbeşte despre capcanele prin care angajaţii îşi sabotează ziua de lucru chiar înainte să o înceapă:

Ajungi târziu la birou

Un studiu citat de Huffington Post a constatat că şefii tind să vadă angajaţii care ajung mai târziu la birou ca fiind mai puţin conştiincioşi, chiar dacă aceştia pleacă şi mai târziu decât colegii lor. În plus, studiile arată că întârzierea taie din productivitate, angajatul având impresia că este contra cronometru şi având tendinţa să amâne sarcinile importante, scrie businessinsider.com.

Vă grăbiţi să răspundeţi mailurilor

Odată ce vă aşezaţi la birou, este tentant să verificaţi ce mailuri aţi primit la prima oră a dimineţii. Dar, în opinia lui Michael Kerr, în prima parte a zilei ar trebui să răspundeţi doar la mailurile urgente. „Verificarea e-mail-ului poate deveni una dintre sarcinile care te pun în pericolul de a amâna sarcinile cu adevărat importante, acesta fiind modul în care îi laşi pe ceilalţi să-ţi stabilească ordinea de zi“, spune Kerr.

Lăsaţi problemele de acasă să vă încurce la serviciu

Poate că te-a supărat copilul la ultimul examen susţinut, iar cearta cu soţul ţi-a stricat buna dispoziţie, dar nu lăsa aceste experienţe să îţi distragă atenţia de la sarcinile pe care le ai de îndeplinit. Kerr recomandă „compartimentarea“ gândurilor şi închiderea lor „într-o cutie“, programându-vă să le revizuiţi după programul de lucru.

Nu vă faceţi un program al zilei

Înainte de a trece la treabă, specialistul sugerează să vă asiguraţi că aveţi idee despre ce proiecte doriţi să bifaţi în acea zi. În caz contrar, vă veţi pierde timpul cu sarcini mici, discuţii cu colegii sau conversaţii telefonice şi veţi constata că productivitatea scade vâzând cu ochii.

Începeţi cu sarcinile uşoare

Cercetările sugerează că energia şi nivelul de atenţie scad pe măsură ce orele de muncă trec. Este crucial să începeţi cu sarcinile dificile şi să le lăsaţi pe cele uşoare pentru a doua parte a zilei.

Nu-ţi iei timp pentru a reflecta asupra a ceea ce-ţi doreşti

Cel mai bun mod de a evita crizele de energie, de a vă îmbunătăţi sănătatea mentală, de a vă stimula creativitatea şi de a vă îmbunătăţi somnul este meditaţia, spune neurochirurgul Mark McLaughlin. Acesta îşi alocă în fiecare dimineaţă timp pentru meditaţie şi spune că este secretul care i-a îmbunătăţit viaţa.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: