FOTO Google ne-a dat de gol. Campania Naţiunilor Unite care dezvăluie atitudinea sexistă a lumii faţă de femei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Femeile nu pot conduce, femeile nu ar trebui sa voteze, acestea sunt numai câteva dintre stereotipurile şi prejudecăţile întâlnite în mediul online FOTOGRAFII Huffington Post
Femeile nu pot conduce, femeile nu ar trebui sa voteze, acestea sunt numai câteva dintre stereotipurile şi prejudecăţile întâlnite în mediul online FOTOGRAFII Huffington Post

Femeile nu ar trebui să voteze, locul lor este la cratiţă, nu poţi avea încredere în ele, habar n-au să conducă sau să citească o hartă, sunt numai câteva dintre stereotipurile care ies la iveală la o simplă căutare pe Google. O campanie iniţiată de UN Woman, o agenţie a Naţiunilor Unite care luptă pentru drepturile femeilor, atrage atenţia asupra discriminării sexuale în mediul online.

Femei reduse la tăcere de stereotipuri, prejudecăţi şi, în general, de atitudinea negativă de care încă se lovesc în secolul XXI, atitudine sexistă evidenţiată de o banală căutare pe Google. 

Aceasta este ideea centrală a campaniei demarate de UN Woman, după ce au fost selectate, în cursul unei singure zile din luna martie a acestui an, rezultatele obţinute după tastarea unor cuvinte în limba engleză, precum „woman cannot… /femeile nu pot…“ sau „woman should  …/femeile ar trebui…“, au conturat imaginea discriminării ramificată în lumea virtuală.

image

Femeile nu sunt de încredere, nu pot conduce, nu pot vorbi în biserică, nu ar trebui să voteze sau nu ar trebui să muncească, iată numai câteva dintre afirmaţiile care au fost folosite în cadrul campaniei. Căutări similare în limba română arată, de exemplu, că „femeia trebuie să fie supusă bărbatului“ sau „femeia trebuie bătută“.

image

„Am fost şocaţi în momentul în care am descoperit rezultatele acesor căutări pe internet, de încărcătura lor negativă, şi am decis să facem ceva legat de acest lucru“, a declarat Christopher Hunt, directorul artistic al Memac Ogilvy & Mather Dubai, agenţia de publicitate care a conceput campania pentru UN Woman. „Imaginile pe care le-am realizat pentru campanie sunt şocante tocmai pentru că arată cât de mult mai avem până să putem vorbi despre egalitate între sexe“, a adăugat  Kareem Shuhaibar, unul din membrii echipei de publicitari.

image

La rândul lor, reprezentanţii UN Woman speră ca această nouă abordare să arate necesitatea intensificării eforturilor pentru a face o schimbare, la nivel mondial, în ceea ce priveşte şansele la egalitate, a drepturilor de care femeile ar trebui să se bucure oriunde s-ar afla, dar şi a discriminării.

image
Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite