Calatorind cu trenul, ne gandim la viitor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Am constatat cu satisfactie interesul de care s-au bucurat trenurile expuse la gara Baneasa cu ocazia expozitiei EXPOTRANS & LOGISTICA, organizata sub inaltul patronaj al Ministrului Lucrarilor

Am constatat cu satisfactie interesul de care s-au bucurat trenurile expuse la gara Baneasa cu ocazia expozitiei EXPOTRANS & LOGISTICA, organizata sub inaltul patronaj al Ministrului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in perioada 28 mai - 2 iunie 2002. Multumim clientilor nostri care ne-au onorat invitatia de a calatori in timp, de la jumatatea secolului XIX, cu vagoanele pe doua osii tractate de locomotive cu abur, pana la vagoanele moderne, deosebit de confortabile, realizate dupa standardele secolului XXI. Nostalgicilor ce iubesc tihna vremurilor demult apuse le propunem sa uite pentru un timp de stresul zilelor noastre si sa guste placerea calatoriei cu trenurile de odinioara, asa cum au facut-o bunicii nostri. Compuse din cateva vagoane si tractate de locomotive cu abur, aceste muzee pe roti va poarta, la alegerea dumneavoastra, pe trasee pitoresti din tara, cum ar fi Sibiu - Ramnicu Valcea, Timisoara - Berzovia - Oravita, Suceava - Moldovita, Dej - Sighetu Marmatiei si multe altele. In ciuda varstei lor respectabile, aceste trenuri "se tin bine" gratie ingrijirii de care se bucura in permanenta din partea echipelor noastre de specialisti. Printre locomotivele cu abur in stare de functionare, fabricate la inceputul secolului trecut, sunt si "vedetele" care au asigurat tractiunea unor trenuri celebre ca "Orient Expres" si "Carpati Expres". Trenul Moldovita, aflat pe raza Regionalei Iasi, este compus din cinci vagoane construite inaintea primului razboi mondial, din care un vagon clasa intai, un vagon clasa a doua, un vagon clasa a treia, un vagon salon si unul de bagaje, si a fost prezentat la gara Baneasa, cu ocazia expozitiei EXPOTRANS & LOGISTICA. Trenul Nostalgia, aflat pe raza Regionalei Timisoara, este format dintr-un vagon clasa intai, un vagon clasa a doua, un vagon restaurant si un vagon de bagaje, care au fost construite si au circulat in trenurile de calatori intre cele doua razboaie mondiale. Pe raza Regionalei Brasov exista, de asemenea, un tren de epoca format din doua vagoane clasa intai, un vagon salon, cuprinzand si trei dormitoare, doua bai si o bucatarie, precum si un vagon de bagaje, putand fi tractat de una din locomotivele cu abur din seriile: 230 (construita in 1933 la Resita), 231 (construita in 1922 in Germania) sau 140 (construita in 1920 in SUA). Calatoriile cu trenurile de epoca se desfasoara numai pe timp de zi, pe distante de maximum 160 km pe zi, la viteze cuprinse intre 30 si 50 km/h, cu opriri frecvente in parcurs, oferind posibilitatea realizarii de fotografii. Rugam agentiile de turism sa efectueze comenzile cu cel putin 30 de zile inainte de punerea in circulatie a trenurilor, timp necesar pentru pregatirea in bune conditii a garniturilor. Asteptam comenzile dumneavoastra la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori, cu sediul in Bucuresti, B-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, telefon 01.224.92.96, fax 01.223.06.71, e-mail: marketing@calatori.cfr.ro.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite