Brandurile care îi fascinează pe români în 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Porsche s-a clasat pe primul loc în topul 50 al brandurilor care îi fascinează pe români FOTO Adevărul
Porsche s-a clasat pe primul loc în topul 50 al brandurilor care îi fascinează pe români FOTO Adevărul

Un studiu realizat în România de Unlock Market Reserch arată care sunt mărcile apreciate de români, chiar dacă multe dintre produsele promovate nu le sunt accesibile din punct de vedere financiar.

Sondajul comandat de revista Biz, pentru al treilea an consecutiv, dovedeşte apetenţa românilor pentru componenta aspiraţională a fascinaţiei, dar şi aprecierea acestora pentru inovaţie şi curaj.

În top zece se află şi un brand românesc, tradiţionalul Rom, ciocolata care ne aduce aminte de vremuri apuse.

Astfel, în fruntea clasamentului de anul acesta s-a situat, în premieră, Porsche, dupa ce în 2012 şi 2011, topul a fost condus tot de un brand auto de lux, Ferrari, pozitionat acum pe locul 2. Top 10 este completat de Heineken, Stella Artois, Burberry, Rom, Lamborghini, Calvin Klein, Jack Daniel’s şi Hugo Boss. Clasamentul integral, care conţine nu mai puţin de 50 de branduri, a fost publicat în ediţia din iulie-septembrie a revistei Biz, care a apărut ieri pe piaţă.

“Este important să nu confundam fascinaţia pentru un brand cu dragostea sau ataşamentul faţa de acesta. Deşi ambele sunt emoţii bazate pe anumite criterii, iubirea este o emoţie interioară individului, iar fascinaţia este exterioară, fiind generată de către brand. Brandul este cel care fascinează şi consumatorul constată şi simte această emoţie. Fascinaţia aparţine mărcii, este o proprietate, o aură a sa, care cuprinde şi învăluie consumatorii", explică Alexandra Cojocaru, Senior Client Service la Unlock Market Research, compania care a realizat Topul Biz al brandurilor fascinante.

Îu urma efectuării studiului au fost identificate criteriile şi valorile care ajută o marcă să genereze fascinaţie în rândul consumatorilor români. Astfel, fascinaţia unui brand vine în proporţie de 27% din responsabilitate, provocarea contribuie cu 21%, originalitatea - cu 20%, puterea brandului – 16%, libertatea – 12% şi carisma - 4%. Astfel, un brand fascinant nu este doar unul carismatic, care iese în evidenţă, ci este responsabil, consecvent în ceea ce face, are grijă de consumatori, însă în acelaşi timp te surprinde şi te incită.
Topul din acest an conţine în general mărci premium şi de lux de maşini sau haine, dar şi băuturi alcoolice sau produse alimentare.

Brandurile puternice, axate pe statut şi renume, captează şi emoţiile românilor. Totuşi, fascinaţia are si o latură comună, familiară, dar a "familiarului ieşit din comun", cum este cazul Rom, o marcă cunoscută, accesibilă şi consumată de mulţi, care este, însă, diferită în categoria din care face parte.
Topul Brandurilor Fascinante editia 2013 a fost realizat în luna iunie, pe un eşantion reprezentativ la nivel urban, de 600 de respondenţi cu vârste între 18 şi 55 ani.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite