Branduri Celebre: Armani, goana după perfecţiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-o lume a modei în care tendinţele se schimbă la 180 de grade cât ai bate din palme, ce poate fi mai important decât noutatea? Giorgio Armani răspunde sec: perfecţiunea.

Până şi vintage-ul are termen de expirare. Aşa că nu trebuie să ne mai mirăm deloc atunci când, în decembrie 2011, auzim fraze care sfidează logica precum „Anii '60 sunt din sezonul trecut".

Lumea modei se hrăneşte cu inovaţie şi noutăţi. Şi tocmai această efemeritate a lucrului pe care-l cumperi astăzi şi peste trei luni e deja „fumat" pune în mişcare rotiţele unei industrii a luxului de sute de miliarde de euro (şi, pe lângă aceasta, o industrie paralelă a pieselor contrafăcute în valoare de mii de miliarde de euro). Când noutatea este combustibilul, căutarea ei devine un scop în sine. Nu şi pentru Armani.

Pentru casa italiană, inovaţia nu este un obiectiv, ci un mijloc de a ajunge la singura destinaţie urmărită: perfecţiunea. Într-o lume îndrăgostită de „temporar", goana după „veşnic" te poate costa. Casa italiană de modă Giorgio Armani sfidează însă orice strategie „de manual" într-ale modei şi rezistă de aproape patru decenii în fruntea listei „must-have". Cu o determinare de doctor şi viziune de industriaş, italianul care dă numele casei de modă a construit un imperiu. Şi, aşa cum învăţăm mai devreme sau mai târziu, nimic nu este întâmplător.

De la medicină la modă

Armani susţine că scopul creaţiilor sale este atingerea perfecţiunii absolute

Giorgio s-a născut la 11 iulie 1934 în oraşul industrial Piacenza din nordul Italiei. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, regiunea era bombardată foarte des şi, după ce a suferit arsuri în urma unui astfel de atac, Giorgio a fost nevoit să petreacă 40 de zile în spital. Episodul l-a făcut să-şi dorească o carieră de doctor. Familia Armani s-a mutat în 1949 la Milano, unde Giorgio a studiat timp de doi ani Medicina, înainte să fie înrolat. Nici măcar asta nu l-a abătut de la drumul ales. În armată a lucrat într-un spital militar.

Apoi, în 1957, brusc şi spre surprinderea familiei sale, tânărul a renunţat la medicină pentru a se angaja la departamentul de achiziţii al magazinului La Rinascente, unul dintre punctele fierbinţi ale modei milaneze. Şapte ani a păstrat această funcţie, învăţând pe dinafară toţi furnizorii, croitorii şi texturile materialelor, croin­du-şi drum prin culisele industriei în care avea să devină, nu peste mult timp, un nume important.

Apoi, în 1964, a început să lucreze ca designer pentru compania Hitman, deţinută de omul de afaceri şi renumitul stilist Nino Cerutti. Patru ani mai târziu a renunţat la contract şi a început să lucreze ca liber profesionist.

Un milion de dolari dintr-un Volkswagen

La sfârşitul anilor '60 l-a cunoscut pe Sergio Galeotti, care lucra atunci ca asistent de arhitect. Entuziasmul specific vârstei, acompaniat de insistenţele lui Galeotti, l-au convins pe Armani să deschidă, în 1973, un atelier de modă. A fost una dintre cele mai prolifice perioade ale creatorului de modă - a lucrat cu Allegri, Bagutta, Hilton, Sicons, Gibò, Montedoro şi Tendresse.

Prezentările de modă l-au transformat rapid

într-unul dintre favoriţii presei de specialitate. Doi ani mai târziu, Armani şi Galeotti au fondat casa de modă şi compania Giorgio Armani. Pentru a obţine capitalul necesar, cei doi şi-au vândut maşina. Investiţia s-a dovedit inspirată. Chiar din primul an, vânzările companiei s-au ridicat la un milion de dolari.

1975 este anul în care Giorgio Armani a fondat casa de modă care îi poartă numele.

Hollywood, rock & roll şi vânzări de miliarde

Lucrurile se aşezaseră cum nu se putea mai bine pentru creatorul de modă. În 1978, încheierea unui parteneriat cu puternicul grup GFT (Gruppo Finanziario Tessile) i-a permis lui Armani să-şi cumpere un nou sediu. Şi nu oricum. Clădirea, o vilă din secolul al XVII-lea de pe exclusivista Via Borgonuovo din Milano, era suficient de încăpătoare pentru ateliere, birouri, reşedinţa personală a creatorului şi ceva care a revoluţionat industria modei milaneze: un teatru personal, în care îşi punea în scenă prezentările.

Armani susţine că scopul creaţiilor sale este atingerea perfecţiunii absolute

Creaţii din colecţii semnate Giorgio Armani

Creaţii din colecţii semnate Giorgio Armani
ADVIMA20111209_0445

Generaţia în blugi

Au urmat tumultuoşii ani '80, cu revoluţia jeanşilor „de designer" (inclusiv Gloria Vanderbilt a lansat, atunci, o linie de acest fel). Casa italiană a lansat liniile de jeans Armani şi Emporio Armani (o variantă mai accesibilă ca preţ). Apoi, creatorul italian de modă a început, cu Richard Gere, una dintre cele mai longevive relaţii din viaţa sa - cea cu Hollywoodul. Armani i-a asigurat actorului garderoba pentru filmul „American Gigolo" (1980).

Ulterior, creaţiile Armani au ajuns pe marele ecran în „Batman" (1989), „Pulp Fiction" şi „Ready to Wear" (1994) şi, apoi, pe micul ecran, prin popularul serial „Miami Vice". De asemenea, Armani a asigurat vestimentaţie pentru turneele muzicienilor Paul Simon, Billy Joel, David Bowie şi Eric Clapton. Tot în această decadă, numele Armani s-a extins şi pe piaţa parfumurilor şi a ochelarilor. În 1985, Galeotti, cel care se ocupa de partea administrativă a companiei, a murit după ce a fost infectat cu virusul HIV, lăsându-i lui Giorgio jumătatea sa de companie.

Flerul pentru afaceri al designerului i-a uimit pe mulţi. În doar şase ani, vânzările Emporio Armani au urcat de la 75 de milioane de dolari la 209 milioane de dolari. Începutul anilor '90 a prins casa Armani cu vânzări de 1,6 miliarde de dolari, venituri de 482 de milioane de dolari şi profit net în valoare de 54,2 milioane. Rezultatele erau puse pe seama a doi factori: atenţia (a se citi „obsesia") designerului pentru detalii şi echipa de consilieri.

Şedinţele, certuri de familie

Un grup restrâns de persoane apropiate şi loiale - printre acestea şi sora sa, Rosanna - care transformau cu pasiune şedinţele administrative într-o adevărată ceartă de familie italiană. Expansiunea pe piaţa americană şi lansarea liniei Armani Exchange (A/X) au asigurat un nivel constant al veniturilor.

În 2000, casa a sărbătorit 25 de ani de existenţă. Au fost apoi lansate diviziile Armani Casa şi Armani Cosmetics. În 2004, designerul a încheiat un contract cu dezvoltatorul imobiliar Emaar Properties pentru amenajarea a şapte hoteluri de lux şi trei staţiuni de vacanţă care să poarte semnătura Armani. Printre acestea se numără hotelul situat în primele 39 de etaje ale celui mai înalt zgârie-nori din lume, Burj Khalifa, aflat în Dubai.

"Mă bucur că oamenii cumpără Armani - chiar dacă este vorba de replici. Îmi place faptul că sunt atât de cunoscut. "

"Îmi plac lucrurile care îmbătrânesc cu graţie - lucruri care nu expiră, care rezistă testului cu timpul şi care devin exemple vii ale perfecţiunii absolute. "

"Diferenţa dintre stil şi modă este calitatea. "

"Pentru a crea ceva excepţional, mintea ta trebuie să fie concentrată pe cele mai mici detalii."
Giorgio Armani
creator de modă

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite