Beneficiile chefirului şi cum poate fi utilizat pentru rezultate mai bune în diete

Beneficiile chefirului
şi cum poate fi
utilizat pentru rezultate mai bune în diete

Beneficiile chefirului şi cum poate fi utilizat pentru rezultate mai bune în diete

Util în tratarea insomniilor, nevrozelor şi chiar în ameliorarea unor afecţiuni dermatologioce, chefirul este un bun aliat şi în curele de slăbire.

Chefirul (cunoscut şi sub numele de kefir) este un produs lactat din lapte fermentat, care îşi are originea în regiunea Caucaz. Este preparat prin introducerea granulelor de chefir în lapte de vacă, capră sau oaie. Chefirul tradiţional era făcut în burdufuri, însă acum poate fi făcut şi în boluri moderne.

Granulele de chefir sunt o comunitate foarte dinamică şi complexă de microorganisme în care se găsesc multe tipuri diferite de bacterii şi ciuperci. Acestea formează granule care seamănă cu conopida.

Beneficiile chefirului

Chefirul este o sursă bună de calciu, necesar pentru oase şi dinţi. Conţine proteine şi vitaminele B2, A, D şi protejează împotriva cancerului de colon. Este sărac în acizi graşi, fier si în alte microelemente şi se obţine prin fermentaţie naturală. Mai conţine şi numeroase proteine, ceea ce aduce mai uşor senzaţia de saţietate.

Chefirul în diete

Este bun în curele de slăbire, secretul dietei cu chefir constând în consumul unui pahar de 250 ml înainte de fiecare masă. Este mult mai bine tolerat decât laptele dulce, are puţine calorii (50 la 100 de grame) şi nenumărate beneficii, printre care combaterea tulburărilor metabolice şi a alergiilor, accelerarea tranzitului şi chiar prevenirea aterosclerozei.

Diferenţa dintre chefir şi iaurt

Principalele diferenţe dintre chefir şi iaurt sunt tipurile şi cantităţile de bacterii găsite în ele. Chefirul oferă o gamă mult mai diversă de substanţe nutritive în comparaţie cu iaurtul şi oferă beneficii diferite. În plus, chefirul are peste 20 de tipuri de probiotice.

Bacteriile din chefir ajută la colonizarea tractului intestinal şi la îngroşarea mucoasei, fiind de folos celor care iau medicamente puternice, care pot dăuna stomacului. Bacteriile din iaurt sunt recomandate în schimb pentru reglarea tranzitului intestinal, deoarece îmbunătăţesc digestia. Chefirul este mai acru la gust decât iaurturile, deoarece are în componenţa sa drojdii fermentate. Iaurtul are o consistenţă mai fină, iar gustul său nu este foarte puternic.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: