Au dat televizorul pe canalele de social media: tinerii britanici se uită la TV mai puţin de 2 minute pe zi

Au dat televizorul pe canalele de social media: tinerii britanici se uită la TV mai puţin de 2 minute pe zi

Tinerii britanici urmăresc mai puţin de 2 minute pe zi programele TV

Tinerii britanici au renunţat aproape complet să urmărească ştirile la posturile televiziune, potrivit Ofcom, autoritatea care reglementează audiovizualul în Regat, iar jumătate din populaţia ţării se informează prin intermediul social media.

Ştiri pe aceeaşi temă

În medie, persoanele cu vârste de peste 65 de ani urmăresc timp de 33 de minute programele informative de televiziune, citează The Guardian raportul anual al Ofcom. Persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani urmăresc până la 2 minute pe zi ştirile la televizor, scrie news.ro

Declinul a survenit faptului că publicul s-a mutat de pe canalele tradiţionale pe serviciile de streaming, unde pot urmări calupuri de conţinut informativ.

Schimbarea poate însemna mult pentru politica britanică, având în vedere că servicii precum Netflix nu oferă deloc ştiri. Partidele politice consideră, în mod tradiţional, buletinul de ştiri de la ora 22.00 difuzat de BBC ca cel mai important mijloc de a-şi transmite mesajele către public.

Ştirile de televiziune rămân principalul mijloc prin care britanicii se pun la curent cu problemele cotidiene, în parte, pentru că telespectatorii mai în vârstă au rămas loiali serviciilor tradiţionale.

Cercetarea făcută de Ofcom mai sugerează că oamenii sunt tot mai dornici să se implice în dispute online legate de ştiri. „Există dovezi că adulţii din Marea Britanie consumă ştiri mai activ în social media. De exemplu, cei care accesează ştiri împărtăşite de organizaţii de presă sau ştiri publicate de prieteni ori familie pe Facebook sau Twitter sunt mai predispuşi să comenteze la noile postări pe care le văd faţă de anul trecut”.

Cea mai populară sursă de ştiri în Marea Britanie a rămas BBC One - consultată de 58% din public -, urmată de ITV, cu 40%, şi de Facebook, cu 35%.

În plus, Instagram şi WhatsApp au devenit surse de informare.

Raportul Ofcom mai subliniază că vânzările anuale ale ziarelor naţionale au scăzut la jumătate din 2010, de la 22 de milioane la 10,4 milioane de exemplare, în 2018.

Presa britanică este, aşadar, împărţită pe generaţii şi linii etnice. Vârstnicii şi britanicii caucazieni sunt mai legaţi de televizor şi ziarele imprimate, în timp ce tinerii şi reprezentanţi ai minorităţilor etnice preferă social media.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: