Anul viitor duce moda la un alt nivel

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marc Jacobs a reinventat motivul tablei de şah pentru Louis Vuitton la Săptămâna Modei de la Paris
Marc Jacobs a reinventat motivul tablei de şah pentru Louis Vuitton la Săptămâna Modei de la Paris

Louis Vuitton, Miu Miu şi Alexander McQueen sunt casele care au demonstrat în Luna Modei (6 septembrie - 3 octombrie) că viitorul şi trecutul se pot îmbina perfect pe podium.

Ultima dintre cele mai importante zile de anul acesta pentru moda internaţională, 3 octombrie, a fost şi cea mai spectaculoasă dintre toate, atât prin faptul că a adunat laolaltă, pe podiumurile de la Paris, cele mai mari nume de designeri din toată lumea, cât şi prin colecţiile acestora şi prin prezentările propriu-zise.

„Prezentarea Louis Vuitton va rămâne în analele modei internaţionale“, scria „Le Figaro“ după încheierea celor patru Săptămâni ale Modei, care au avut loc în intervalul 6 septembrie-3 octombrie. Ţinutele, dar şi scenografia gândită de Marc Jacobs, unul dintre geniile modei şi directorul de creaţie al casei Louis Vuitton, duc tendinţele anului viitor într-un timp care nu este nici trecut, deşi se simte intens gustul anilor ’60, dar nici viitor.

GEOMETRIE ŞI ŞAH ÎN COLECŢIA LOUIS VUITTON

Este un univers atemporal guvernat de minimalismul în tablă de şah, motiv pe care însuşi Louis Vuitton l-a făcut celebru, în anul 1854. Inclusiv podiumul propriu-zis a fost o uriaşă tablă de şah în alb şi galben acid, iar „piesele“ au coborât, două câte două, de pe scări rulante, într-o simetrie perfectă.

Ţinutele, cu o croială întru totul geometrică, au fost compuse din rochii până în pământ, midi sau mini şi deux-pieces care au conferit modelelor o siluetă dreptunghiulară. „Am vrut să evadez din poveştile clasice care se spun pe podium şi să creez ceva foarte matematic şi geometric“, a mărturisit însuşi Jacobs după prezentarea de la Paris. Dar colecţia designerului american este mult mai profundă decât atât. El s-a inspirat în creaţiile sale din lucrarea abstractă a artistului francez Daniel Buren, care domină curtea mare a Palatului Regal din Paris încă din 1986. „Les Deux Plateaux“, aşa se numeşte opera lui Buren care constă în 260 de coloane cu dungi verticale de diferite dimensiuni. Evadarea lui Jacobs a fost evidentă şi prin omiterea intenţionată a monogramei LV.

ALEXANDER MCQUEEN, APICULTURĂ CU STIL

Designerul britanic Sarah Burton a creat pentru casa Alexander McQueen o colecţie care pare desprinsă dintr-o lume fantastică guvernată de modele deghizate în mătci şi care văd totul prin ochi de albină, datorită pălăriilor extravagante.

image

Întreaga colecţie este inspirată de viaţa stupului: rochiile de seară, ale căror falduri de mătase au fost umplute cu o multitudine de flori colorate, au talie de viespe, iar fustele în „A“ sunt fabricate dintr-un material creat parcă de albine, fiindcă duce cu gândul la fagurele de miere. „Am lăsat pielea la vedere prin acest model, în încercarea de a obţine un look senzual, dar nu prin nuditate“, îi declara designerul Sarah Burton editorului de modă Suzy Menkes, la finalul show-ului.

Rezultatul obţinut de Burton este unul fidel regretatului Alexander McQueen, prin folosirea siluetei tip clepsidră, a crinolinelor romantice şi prin impactul major asupra publicului. Totuşi, ea stă departe de macabru, creaţiile ei orientându-se mai mult spre lumină decât spre întuneric, aşa cum făcea McQueen, iar pozitivismul ei provine, probabil, şi din faptul că va aduce pe lume un copil în luna februarie a anului viitor.

MIUCCIA PRADA OBŢINE ELEGANŢĂ CU DENIM

„Am vrut să obţin ideea de eleganţă, dar din elemente care sunt exact opusul eleganţei.“ Aşa a descris Miuccia Prada, pentru „Vogue“, noua colecţie Miu Miu pentru primăvara/vara 2013, prezentată în ultima zi a Săptămânii Modei de la Paris. Punct ochit, punct lovit, pentru că, în ciuda materialelor lipsite de strălucirea luxului, cum sunt denimul şi plasticul, colecţia are aerul elegant al anilor ’50.

„Chiar şi materialele luxoase le-am distrus“, mai spune Prada. Adică satinul a fost şifonat şi tăiat astfel încât să urâţească trupul feminin pe care doar vinilul îl mai pune în valoare.

CELE MAI BUNE MOMENTE

Cele două reveniri pe podiumurile de la Săptămânile Modei, cea a celebrului pălărier Philip Treacy, la Londra, şi cea a lui Jil Sander, una dintre doamnele modei. Fiecare dintre cele două show-uri au fost mai bune decât se spera, potrivit publicaţiei „The New York Times“.

Revenirea designerului Jil Sander în fruntea departamentului de creaţie al brandului eponim a fost atât de bine primită şi pentru că a coincis oarecum cu debutul în prêt-à-porter al lui Raf Simons la Dior. Înainte de a trece la Dior, Simons i-a ţinut locul lui Sander ca director de creaţie cât timp aceasta a lipsit, în intervalul 2005-2012.

De asemenea, în categoria „cele mai bune momente“ din cele patru Săptămâni ale Modei intră, conform „Vogue“, platformele sculptate ale casei Emilio Pucci, rochiţele cu paiete Fendi, volanele rochiilor Gucci şi lookul suprarealist al ţinutelor Céline, create de proaspăta mamă Phoebe Philo.

Emilio Pucci

Citeşte şi:

Pastila de modă: De ce a pălit strălucirea modei la Paris

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite