Pentru a se poziţiona ferm pe acest subiect, IKEA România a realizat o cercetare în cele patru capitale din regiunea Europei de Sud-Est pe care a făcut-o publică cu ocazia Zilei Internaţionale Împotriva Homofobiei, Transfobiei şi Bifobiei. Compania a obţinut rezultate relevante cu privire la acceptarea persoanelor LGBT+ în propriile case, care au stat la baza campaniei din acestă primăvară, „Dragostea este mereu bine-venită”. Prin această iniţiativă, retailerul suedez îşi propune să îşi arate public sprijinul faţă de comunitate şi să îşi încurajeze clienţii, partenerii de afaceri şi colaboratorii să dea dovadă de sprijin şi incluziune faţă de persoanele LGBT+, începând cu propriile case.
 
Bucureştiul iese în evidenţă când vine vorba de ascunderea orientării sexuale
 
Deşi Bucureştiul este o capitală europeană în plină dezvoltare şi din ce în ce mai diversă din punct de vedere cultural, studiul arată că membrii comunităţii LGBT+ sunt mai puţin acceptaţi decât în celelalte capitale din regiune (Belgrad, Zagreb şi Ljubljana). Foarte puţini dintre respondenţi au declarat că se simt pe deplin acceptaţi acasă după ce şi-au dezvăluit identitatea sexuală în faţa membrilor familiei. În consecinţă, 33% dintre persoanele LGBT+ din Bucureşti optează să nu împărtăşească informaţii despre orientarea lor sexuală cu nimeni, în comparaţie cu procentul de 12% din celelalte trei capitale.
 
În ceea ce priveşte situaţia generală din comunitate, aceasta nu este una îmbucurătoare având în vedere faptul că 38% dintre persoanele care îşi recunosc şi îşi exprimă public orientarea sexuală nu se simt deloc acceptate.
 
Presiunea emoţională, mai puternică şi mai prezentă decât cea fizică
 
Un alt rezultat interesant este faptul că deşi nu suferă din cauza violenţei fizice sau verbale după coming out, majoritatea persoanelor resimt o atmosferă opresivă şi ostilă în propriile case. Acestea simt că membrii familiei lor se simt ruşinaţi, ascunzându-le orientarea sexuală faţă de alte persoane sau favorizându-i chiar pe fraţii heterosexuali din familie.
 
Iubirea trebuie să fie întotdeauna binevenită, oricând şi oriunde
 
Campania „Dragostea este mereu bine-venită” a fost lansată oficial prin arborarea steagului comunităţii LGBT+ în faţa celor două magazine IKEA din Bucureşti. Mai mult, IKEA îşi propune să ofere o serie de sfaturi şi informaţii utile acceptarea persoanelor LGBT+, precum şi îndrumări practice prin care fiecare dintre noi poate contribui la transformarea casele noastre şi a comunităţii într-un mediu mai incluziv şi mai primitor.
 
La IKEA credem că fiecare persoană are dreptul la un loc pe care să îl poate numi acasă - care nu se rezumă la patru pereţi sau la un acoperiş deasupra capului. Aceasta este, de asemenea, un loc al siguranţei, al apartenenţei şi al acceptării. Multe persoane LGBT+ nu au parte de această experienţă în propriile case şi se simt adesea discriminate şi marginalizate. În viziunea noastră, este esenţial să facem facilităm viaţa de zi cu zi a tuturor celor din jur, simţindu-ne atât obligaţi, cât şi privilegiaţi să milităm pentru o societate mai corectă şi mai egală, a declarat Violeta Neniţă, Market Manager la IKEA România.
 
Mai mult, IKEA a pregătit şi a publicat pe site-ul companiei un ghid simplu, care cuprinde câteva sfaturi, despre felul în care ne putem transforma locuinţele în spaţii ale toleranţei şi acceptări pentru persoanele LGBT+ din comunitate. Totodată, retailerul suedez a introdus stickerul campaniei special conceput - Dragostea este mereu bine-venită, care poate fi descărcat de toţi cei care doresc să îşi marcheze locuinţa, locul de muncă sau orice alt spaţiu ca fiind un loc sigur, deschis şi primitor pentru toţi, indiferent de orientarea şi identitatea sexuală