8 reclame de la începutul secolului al XX-lea care arată cum erau îndoctrinate femeile FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
7up încuraja mamele să le dea bebeluşilor băutura bogată în zahăr printr-o reclamă din anii 1950, sub sloganul „Nimic nu o face ca 7up” şi se prezentau motivele pentru care compania avea clienţi dintre cei mai tineri.FOTO businessinsider.com
7up încuraja mamele să le dea bebeluşilor băutura bogată în zahăr printr-o reclamă din anii 1950, sub sloganul „Nimic nu o face ca 7up” şi se prezentau motivele pentru care compania avea clienţi dintre cei mai tineri.FOTO businessinsider.com

Dacă aveaţi impresia că astăzi s-a inventat obiectificarea femeilor în reclame, afişe din urmă cu 50 de ani sau mai mult stau mărturie că manipularea femeilor prin publicitate şi folosirea acestora drept obiecte-etalon în prezentarea anumitor produse reprezintă o tactică veche şi îndelung utilizată.

În era drepturilor pre-civile, mărcile celebre precum Palmolive şi Kellogg's aveau vizibilitate prin reclame sexiste care încurajau femeile să deretice cât mai mult pentru a arăta mai bine în ochii soţilor. Astăzi, promovarea de acest gen este cunoscută ca „obiectificarea femeii”, un fenomen global care presupune folosirea corpului femeii pentru a vinde sau a promova idei şi produse, ignorând competenţele, potenţialul sau aspiraţiile femeii, ca fiinţă umană.

Alte companii au promovat pseudoştiinţa prin reclame care încurajau administrarea băuturilor pe bază de zahăr (7-Up sau Coca-Cola) în cazul bebeluşilor. Şi tutunul era la mare promovare, fiind marketat drept „marca preferată a doctorului” (ţigările Camel). 

Această reclamă la săpunul Palmolive, din anul 1920, lansează ipoteza că aspectul exterior este mai important decât inteligenţa pentru femei, în ideea că săpunul ajută la menţinerea şi chiar la îmbunătăţirea acestuia. Sloganul pentru această reclamă este: „Cei mai mulţi bărbaţi întreabă ʹEste drăguţă?ʹ nu ʹEste deşteaptă?ʹ”.

reclama palmolive

În anii 1940, Camel a încercat să convingă consumatorii că ţigările sunt chiar bune pentru aceştia, folosind sloganul „Din ce în ce mai mulţi doctori fumează Camel în locul altor ţigări”, folosindu-se de datele dintr-un studiu realizat la nivel naţional.

reclama camel

O reclamă Kellogg's la cereale, din anii 1930, încurajează femeile să muncească mai mult în casă,  sub sloganul „Cu cât munceşte mai mult o soţie, cu atât mai drăguţ arată”.

reclama kellogs

7up încuraja mamele să le dea bebeluşilor băutura bogată în zahăr printr-o reclamă din anii 1950, sub sloganul „Nimic nu o face ca 7up” şi se prezentau motivele pentru care compania avea clienţi dintre cei mai tineri.

reclama 7up

Şi Coca-Cola a avut aceeaşi idee ca 7up, promovându-şi băutura sub sloganul „Pentru un mai bun start în viaţă, începeţi Cola mai devreme”.

reclama coca cola

Bebeluşii au fost folosiţi în aceeaşi perioadă, respectiv în anii 1950, şi în scopul promovării şi a vânzării de ţigări Marlboro. Bebeluşii îşi încurajau părinţii în aceste reclame să fumeze această marcă de ţigări, într-una din reclamele cu cea mai mare expunere un bebeluş întrebându-şi mama chiar dacă aceasta „îşi permite să nu fumeze Marlboro?”.

image
reclama tigari marlboro

Compania americană de aspiratoare Hoover sugerează, într-o reclamă din anii 1960, că aparatele produse de aceasta reprezintă cadoul ideal pentru femei, folosind sloganul „În dimineaţa de Crăciun ea va fi mai fericită cu un Hoover”.

aspirator hoover

În anul 1969, TaB (n.r. băutură răcoritoare Cola dietetică produsă de compania Coca-Cola şi lansată pe piaţă în anul 1963) le sfătuia pe femei să stea departe de zahăr pentru a le fi pe plac bărbaţilor, printr-o reclamă cu sloganul „Stai în mintea lui” şi prin încurajarea de „a avea forme pe care să nu le poată uita”. „TaB poate ajuta”, mai anunţa reclama respectivă.

tab cola dietetica
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite