6 semne ale stresului care nu trebuie ignorate

6 semne ale stresului care nu trebuie ignorate

Stresul ne poate afecta viaţa de zi cu zi prin apariţia unor probleme de sănătate FOTO

Corpul nostru are modurile sale de a ne avertiza atunci când ceva nu este în regulă. Stresul nu este doar ceva care se manifestă la nivel mental, ci poate produce şi semne fizice.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nu este întotdeauna uşor să-ţi dai seama că eşti supus stresului, dar este necesar să-ţi schimbi obiceiurile şi rutina pentru a-l reduce. Iată care sunt principale semne ale stresului subliniate de organizaţiile de sănătate, potrivit indy100.com:
 

Dureri de cap

Ilustrarea clasică a stresului este o persoană care se ţine de cap, ca şi când creierul este literalmente supraîncărcat cu liste de sarcini. Asta pentru că stresul este o posibilă cauză a durerilor de cap declanşate de tensiune, cel mai frecvent tip de cefalee care este mai puţin severă decât o migrenă şi poate fi tratată cu ajutorul analgezicelor obişnuite. Reducerea stresului ajută şi la ameliorarea efectelor durerilor de cap hormonale la femei.
 

Tulburări de somn

Organizaţia pentru sănătate mintală Mind şi NHS Anglia (Serviciul Naţional de Sănătate), indică problemele de somn ca un posibil simptom al stresului. Mind scoate în evidenţă faptul că există o relaţie strânsă între somn şi sănătatea mintală în general. Dacă nu reuşeşti să adormi sau dacă te chinui să rămâi adormit în timpul nopţii, este un ciclu dificil, deoarece stresându-te în legătură cu faptul că nu te odihneşti bine înrăutăţeşte problema. Pentru a-ţi uşura somnul ai în vedere respectarea unei ore fixe de culcare şi trezire şi încearcă să iei o pauză de la tehnologie înainte de a merge la culcare.
 

Problemele de piele

Stresul poate agrava afecţiunile existente ale pielii, cum ar fi eczema, acneea sau psoriazisul, sau poate declanşa afecţiuni ale pielii necunoscute anterior. Dacă pielea devine brusc uscată sau observi apariţia petelor, s-ar putea să fie din cauza stresului. Pielea uscată sau crăpată poate apărea, totodată, atunci când nu bei suficientă apă pe fondul stresului. Senzaţia de oboseală ar putea însemna că exagerezi cu cofeina, care te deshidratează.
 

Tensiunea şi durerea musculară

Potrivit Sleep Advisor, stresul care duce la muşchii tensionaţi poate provoca o mulţime de daune. Modalităţile de îndreptare a acestei probleme includ un masaj delicat, stretching, yoga şi exerciţii fizice.
 

Apetitul

Unele persoane mănâncă mult pe fondul stresului, altele îşi pierd în totalitate apetitul. În orice caz, o schimbare bruscă a apetitului poate fi un semn al stresului. Potriviti Harvard Health, mâncatul excesiv este cauzat de stres şi de efectul pe care acesta asupra nivelului cortizonului şi insulinei. Creşterea acestor niveluri înseamnă că cel mai probabil simţi nevoia să consumaţi grăsimi şi zahăr.
 

Probleme sexuale

Stresul poate, de asemenea, să te facă să-ţi pierzi interesul faţă de sex sau să nu te mai poţi bucura de el. NHS susţine că pierderea libidoului este „adesea legată de probleme în relaţie, stres sau oboseală“. Rapoartele medicale arată că stresul poate fi, de asemenea, o cauză indirectă a disfuncţiei erectile. Stresul se poate adăuga tensiunii arteriale ridicate sau consumul excesiv de alcool, care sunt cauze fizice ale disfuncţiei erectile. Cu toate acestea, cea mai comună cauză a acesteia este de natură psihologică, cum ar fi însuşi stresul ca o cauză directă.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: