5 sfaturi care te ajută să depăşeşti o pierdere şi să-ţi recapeţi motivaţia

5 sfaturi care te ajută să depăşeşti o
pierdere şi să-ţi recapeţi motivaţia

Cum să-ţi păstrezi motivaţia când te confrunţi cu o pierdere

Fie că este vorba de pierderea unei persoane dragi, a unui loc de muncă sau bunuri materiale, după fiecare blocaj emoţional, îmbunătăţirea stării de spirit nu este un lucru deloc uşor. Specialiştii recomandă 5 tehnici pentru redobândirea motivaţiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aminteşte-ţi ce te-a motivat în trecut.

În timpul procesului de consiliere, specialişti recomandă reamintirea lucrurilor care v-au motivate în trecut  şi ce schimbări au implicat pierderea survenită, spune psihologul Stacie Adams. „De exemplu, dacă o femeie şi-a pierdut partenerul de viaţă, şi-ar putea aminti cum reuşea acesta să o încurajeze şi să o sprijine, atunci când era în viaţă“, spune Adams. Puteţi scrie acele declaraţii şi le puteţi afişa în locuri vizibile pentru a vi le aminti în fiecare zi, scrie inc.com.

O altă tactică pe care aţi putea-o încerca este reflectaţi asupra succeselor trecute. Gândeşte-te la modul în care v-aţi simţit atunci când v-ai atins scopul, fie că a fost vorba de o promovare, un maraton sau orice alt obiectiv atins.

Vorbeşte despre acest lucru

Exprimarea emoţiilor nu este semn al slăbiciunii. Aceasta este o componentă cheie a inteligenţei emoţionale . Când sunteţi capabili să exprimaţi cum vă simţiţi, puteţi descoperi multe despre voi înşivă. De asemenea, acest lucru ajută la reducerea stresului şi a anxietăţii.  Discuţiile despre pierderile suferite fac parte din procesul de vindecare. Veţi reuşi astfel să găsiţi modalităţi de a depăşi problemele şi provocările care vă blochează motivaţia.

Un mediu de susţinere

Nu este un secret faptul că oamenii care vă înconjoară vă influenţează starea de spirit. Trebuie să vă înconjuraţi cu oameni care sunt optimişti şi reuşesc să vă motiveze. Emoţiile sunt contagioase, deci alegeţi-vă compania cu înţelepciune atunci când aveţi nevoie de motivaţie. În plus, decorează-ţi spaţiul de lucru şi casa astfel încât să te simţi insiprat şi motivate în fiecare zi.

O listă cu lucrurile pentru care sunteţi recunoscători

„Notaţi-vă în jurnal, pe o foaie de hârtie sau post-it-uri sau orice altceva care funcţionează pentru dvs.“, recomandă Josh Linkner, CEO Detroit Venture Partner. „ Scrieţi pe o coloană numerele de la 1 la 100. Apoi, gândiţi-vă la lucrurile pentru care sunteţi recunoscători şi notaţi-le. Eu scriu în jurnalul meu de recunoştinţă de câteva ori pe săptămână. Acest lucru mă ajută să mă concentrez asupra lucruilor bune care mi se întâmplă. Prin urmare, îmi îmbunătăţeşte starea de spirit şi mă motivează să să merg mai departe în ceea ce fac, astfel încât să nu pierd ceea ce este cel mai valoros pentru mine“, a adăugat Linkner.

Voluntariat

Fie că este vorba despre un act aleatoriu de bunătate sau de voluntariat, ajutarea altora este o modalitate garantată de a vă îmbunătăţiţi starea de spirit. Acest lucru se datorează faptului că întâlniţi oameni noi, dezvoltaţi noi aptitudini şi îmbunătăţiţi stima de sine şi sănătatea fizică. Voluntariatul ar putea fi o bună şansă de a deveni parte a unei comunităţi, mai ales în cazul pierderii unui membru al familiei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările