5 paşi prin care poţi scăpa de obiceiul de a te victimiza

O autoare americană de bestselleruri motivaţionale oferă o serie de sfaturi pentru cei care nu se pot dezvăţa să-şi plângă singuri de milă când întâmpină greutăţi. Dacă ţi-ai făcut un obicei din a te victimiza pe motiv că viaţa e nedreaptă, ia o pauză şi gândeşte-te ce ai putea face să-ţi fie mai bine, este sfatul autoarei Fawn Germer.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Cu toţii suferim pierderi, avem dezamăgiri de-a lungul vieţii, dar este alegerea fiecăruia dacă se victimizează sau nu", scrie Fawn Germer pentru publicaţia americană „The Huffington Post".

Mai citeşte şi:

Românii nu se mai tem să meargă la psiholog

Depresia se previne cu exerciţii fizice distractive

„Chiar dacă nu poţi controla ce ţi se întâmplă, poţi fi stăpân pe reacţiile tale. Când suferi, nu vrei să auzi acest sfat, pentru că pare să-ţi diminueze durerea, dar este pur şi simplu adevărul."

Te vei împiedica mereu dacă te închizi într-un univers numai al tău. Dacă totul începe şi se sfârşeşte cu tine, lumea din jur îţi va face mereu rău, scrie Germer, care propune cinci etape pentru a scăpa de obiceiul de a-ţi plânge de milă.

1 Hotărăşte că ţi-a ajuns. Nu poţi renunţa la ceva dacă nu iei o decizie conştientă în acest sens. Oamenii se agaţă de obiceiul de a se victimiza - uneori chiar ani întregi - când, de fapt, au puterea să schimbe lucrurile. Când realizezi că vrei să te eliberezi de povara victimizării, alege să deţii controlul vieţii tale.

2 Renunţă la obsesia pentru situaţia în care te afli şi uită-te în jur. Dacă priveşti în ansamblu, vei vedea cât de mici sunt de fapt problemele tale. Oricât de gravă ar părea situaţia, trebuie să recunoşti că există probabil câteva sute de milioane de oameni care au probleme mai mari. Aşa că încetează să-ţi mai plângi de milă. Nu-ţi desconsidera sentimentele sau situaţia, dar priveşte în perspectivă pentru a te putea motiva să depăşeşti momentul.

3 Cunoaşte-ţi puterea. Până când nu-ţi vei da seama că ai puterea să-ţi rescrii povestea, nu vei putea face asta. În primul rând, învaţă cum îţi funcţionează creierul. Este ca un computer, pe care-l poţi programa cum doreşti. Dacă alegi să vezi partea plină a paharului de suficient de multe ori, creierul va învăţa să facă asta singur şi va răspunde cu o atitudine şi cu acţiuni pozitive.

4 Obţine controlul vocii interioare. Nu eşti singura persoană care se judecă singură. De fapt, cu toţii facem asta. Poţi însă să-ţi creşti stima de sine dacă reuşeşti să-ţi defineşti vocea interioară. Gândeşte-te la toate lucrurile negative pe care ţi le spui şi realizează că eşti mult prea necruţător cu tine, n-ai putea niciodată să spui aşa ceva altei persoane, nici măcar unui duşman.
Ce-ai face dacă cineva ar spune lucruri atât de distructive copilului tău?

5 Scrie cuvintele potrivite, apoi spune-le. Afirmaţiile sunt foarte puternice. Găseşte 10 enunţuri pozitive care au legătură cu situaţia în care te afli şi repetă-le de 10 ori în primele două zile, de cinci ori în următoarele două zile, apoi de trei ori pe zi până când realizezi că ai început să crezi ce spui.

"Chiar dacă nu poţi controla ce ţi se întâmplă, poţi fi stăpân pe reacţiile tale. Când suferi, nu vrei să auzi acest sfat, pentru că pare să-ţi diminueze durerea, dar este pur şi simplu adevărul."
Fawn Germer
autoare

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: