5 exerciţii simple de yoga care înlătură durerea de spate în 15 minute

5 exerciţii simple de yoga care înlătură durerea de spate în 15 minute

FOTO Shutterstock

Sciatica este denumirea durerii care radiază de-a lungul nervului sciatic, de la nivelul spatelui până spre picior, şi este experimentată de aproximativ 40% dintre adulţi. Porfesorul de yoga Dana Ţupa detaliază o serie de cinci posturi care pot înlătura durerea într-un timp foarte scurt.

Ştiri pe aceeaşi temă

Simptomele pot apărea uşor şi sunt simţite mai mult în timpul nopţii, în timpului strănutului sau râsului. Acestea includ dureri de-a lungul spatelui până la coapse şi gambe, senzaţie de amorţeală şi slăbiciune musculară sau sentimente de „ace“ la nivelul picioarelor.

Profesorul de yoga acreditat internaţional Dana Ţupa consideră că o serie de 5 posturi de yoga, practicate timp de 15 minute, pot înlătura foarte uşor durerea nervului sciatic şi ne pot pot reda imediat vitalitatea şi mobilitatea de care avem nevoie.

1. Dandasana (staff pose)

Aşază-te cu picioarele întinse şi palmele pe podea. Întinde picioarele şi spatele, inspiră adânc. Este o poziţie de bază în yoga, care va întinde şi relaxa picioarele, va activa partea inferioară a spatelui şi va îmbunătăţi fluxul sanguin, cu efecte pozitive nervului sciatic, explică cunoscutul profesor de yoga.

2. Shalabhasana (locust pose)

Culcă-te pe abdomen cu mâinile pe lângă corp şi ridică picioarele, braţele şi pieptul. Depărtează picioarele în exterior şi interior, repetând acţiunea. Cu grijă, adu corpul în poziţia iniţială.

3. Bandhasan

Culcă-te pe spate şi îndoaie uşor genunchii. Glisează o cărămidă sub partea dorsală, înlătură cărămida şi revino la poziţia iniţială. Exersează de câteva ori această postură până când simţi că durerile de spate şi picioare se estompează.

4. Supta Padangusthasana

Culcă-te pe spate şi adu genunchiul stâng deasupra pieptului. Pune o bandă în jurul tălpii, ridică piciorul stâng până la nivelul maxim şi menţine poziţia timp de 10 secunde. Repetă aceeaşi procedura cu piciorul drept.

5. Ardha Matsyendrasana

Stai în şezut, încrucişează-ţi genunchiul drept pe sub piciorul stâng şi poziţionează-ţi talpa în exteriorul şoldului stâng. Aşază apoi talpa stânga în afara coapsei drepte, având genunchiul ridicat. Întoarce corpul spre partea stangă şi aşază-ţi mâna stangă pe podea, lângă spate. Repetă aceeaşi postură pe partea opusă, egal ca şi timp de practică.

Dana Ţupa este Expert Yoga Teacher din România acreditat la Yoga Alliance International USA cu cea mai înalta calificare, E-RYT500. Este şi Fondatorul PURNA Yoga Academy, prima şcoală de yoga din România acreditată la acelaşi for internaţional, şcoală care a scos, în 2014, primii instructori yoga din România, acreditaţi internaţional. A participat la multiple cursuri yoga pe diferite ramuri (Hatha, Kriya, Kundalini, Pranayama, Yantra, Laya, Nidra Yoga), alături de profesori şi maeştri din România şi din străinătate (Thailanda, Elveţia, Italia, UK, India, Turcia). Este master NLP, a studiat Strategic Interventions, cu Tony Robbins şi Chloe Madanes. A urmat cursuri de Vipassana în Chiang Mai, Thailanda, participând şi la seminarii cu Dalai Lama în Elveţia şi India. A susţinut cursuri de yoga şi seminarii atât în Romania, cât şi în Thailanda, cel mai de succes dintre ele, considerându-l a fi, Yoga Scopului, un mix de tehnici yoga foarte puternice, NLP, meditaţie şi vizualizare. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: