5 efecte produse în organismul celor care consumă zilnic cafea

5 efecte produse în organismul celor care consumă zilnic
cafea

Efectele consumului de cafea FOTO 123RF

Espresso, latte sau cappuccino, indiferent cum o consumaţi cafeaua are numeroase beneficii asupra organismului. Pe lângă îmbunătăţirea atenţiei sau memoriei, aceasta ar putea scădea şansele de a dezvolta cancer şi alte boli.

Ştiri pe aceeaşi temă

De la descoperirea cafelei (secolul al XV-lea), despre care se spune că provine din Etiopia, regiunea Kaffa, unde un păstor a observat creşterea nivelului de energie al caprelor sale după consumul accidental al fructelor necunoscute, ştiinţa a făcut progrese mari în ceea ce priveşte beneficiile acestei licori, scrie rd.com.

Efectele cafelei asupra consumatorilor:

Ar putea scădea şansele de apariţie a anumitor tipuri de cancer şi a altor boli

Consumând cafea neagră în fiecare zi puteţi diminua şansele de a dezvolta anumite boli. Consumul moderat (maximum trei căni zilnic) poate contribui la scăderea mortalităţii, a apariţiei diabetului de tip 2, a bolii Parkinson, demenţei, cirozei şi anumitelor forme de cancer, inclusiv ficat şi endometru, este de părere Beth Witherspoon, consultant al Comunităţii Consumatorilor de Cafea din America.

Îmbunătăţeşte starea generală

Pe lângă prevenirea bolilor, cafeina contribuie la îmbunătăţirea sănătăţii creierului. Aceste efecte sunt observate la niveluri scăzute de consum (aproximativ 75 de miligrame). Potrivit lui Witherspoon, „cafeina a fost asociată cu îmbunătăţirea concentrării, atenţiei şi stării de spirit“. Rezultatele unui studiu realizat de Şcoala de Sănatate Publică din Harvard arată că două sau trei ceşti de cafea pe zi pot reduce riscul de sinucidere cu 45%.

Îmbunătăţeşte memoria

Efectul pozitiv al cofeinei asupra atenţiei, concentrării şi stării de spirit este cunoscut de ceva vreme, însă capacitatea sa de a spori memoria se bazează pe un studiu destul de recent. Conform revistei „Nature Neuroscience“, „cafeina îmbunătăţeşte performanţa la 24 de ore după administrare, ajutând consolidarea amintirilor pe termen lung“.

Performanţe fizice mai bune

Potrivit lui Witherspoon, cafeina naturală din cafea a fost asociată cu performanţe fizice îmbunătăţite, în special în cazul persoanelor care fac exerciţii aerobice sau de anduranţă. Cantitatea de cafeină recomandată pentru ameliorarea performanţei este de 2-6 miligrame de cafeină/kilogram de greutate corporală.

Excesul de cafea, provoacă efecte secundare negative

Pe de altă parte, consumul exagerat de cafea poate avea efecte secundare negative, cum ar fi stări de anxietate, panică, somn neliniştit, insomnie şi dependenţă de cafeină. Studiile arată că există doze letale de cafeină, însă acestea pot varia de la o persoană la alta, datorită modului diferit de metabolizare al fiecărui organism.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările